تاریخ: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۳۹
بازدید: ۱۳۸
کد خبر: ۶۹۶۰۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

برنامه بومی سازی در «خودرو»/ تایید کاهش ارزبری 17 میلیون یورویی

می متالز - اگر چه پیش تر هم ایران خودرو از اعمال سیاست ها و برنامه هایی خبر داده بود که با رویکرد کاهش ارزبری همراه است اما دیروز مدیرعامل ایران خودرو دوباره بر کاهش ارزبری 17 میلیون یورویی تاکید کرد.
برنامه بومی سازی در «خودرو»/ تایید کاهش ارزبری 17 میلیون یورویی

به گزارش می متالز، مدیرعامل ایران خودرو از تحقق کاهش ارزبری ۱۷ میلیون و ۵۱۰ هزار یورویی در این گروه صنعتی از ابتدای امسال تاکنون با بومی‌سازی ۹ پروژه فلزی و غیرفلزی مواد اولیه تولید خبر داد.

فرشاد مقیمی در جلسه ستاد تعمیق ساخت داخل این گروه صنعتی افزود: ۳۱ پروژه دیگر فلزی و غیرفلزی مواد اولیه تولید، تا پایان امسال و سال ۹۹ در طرح جهاد خودکفایی ایران‌خودرو برنامه‌ریزی شده است. وی خاطرنشان کرد:‌ بومی‌سازی این ۳۱ پروژه در دست اجرا بوده و تحقق آن ۵۲ میلیون و ۶۲۰ هزار یورو کاهش ارزبری به دنبال خواهد داشت.

مقیمی ادامه داد: ۲۶ پروژه داخلی‌سازی مواد اولیه دیگر با کاهش ارزبری ۱۶۳ میلیون یورو در مرحله امکان‌سنجی قرار دارد. وی در زمینه داخلی‌سازی قطعات در میزهای صنعت، اظهار کرد: ‌در مجموع با برگزاری سه میز تخصصی تعمیق ساخت داخل، ۸۵ قطعه از محصولات این خودروساز توسط ۳۹ سازنده و با کاهش ارزبری سالانه ۱۲۷ میلیون یورو بومی‌سازی می‌شود.

مدیرعامل ایران‌خودرو اضافه کرد:‌ با همکاری ۳۲ قطعه‌ساز برای داخلی‌سازی، ۶۸ قطعه از میزهای نخست و دوم به مرحله خودکفایی و تعداد زیادی از آن‌ به تولید انبوه نیز رسیده و به زودی هفت قطعه دیگر هم به تولید انبوه خواهد رسید.

عناوین برگزیده