تاریخ: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۲۴
بازدید: ۱۳۵
کد خبر: ۷۰۳۸۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افزایش ۱۳۰ درصدی ارزش صادرات از گمرکات و بازارچه‌های استان

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی اظهار داشت: در ۷ ماهه سال جاری ازگمرکات و بازارچه‌های استان ۷۷۶ هزارتن کالا به ارزش یک میلیارد و ۳۹ میلیون دلار به کشور‌های مختلف صادر شده است.
افزایش ۱۳۰ درصدی ارزش صادرات از گمرکات و بازارچه‌های استان

به گزارش می متالز، غلامرضا بابایی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: در ۷ ماهه سال جاری از گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان ۷۷۶ هزارتن کالا به ارزش یک میلیارد و ۳۹ میلیون دلار به کشور‌های مختلف صادر شده است.

او افزود: این حجم صادرات هرچند از لحاظ وزنی تغییری نداشته است و لی از لحاظ ارزش دلاری نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته با رشد ۱۳۰ درصدی روبرو بوده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی اذعان داشت: با توجه به تحریم‌های ظالمانه کشور‌های غربی علیه کشورمان در ۷ ماهه سال جاری ۳۴۹ هزار تن کالا به ارزش ۵۰۳ میلیون دلار از گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان وارد کشور شده است.

بابایی ادامه داد: واردات کالا از گمرکات و بازارچه‌های استان در مدت زمان مشابه سال گذشته از لحاظ وزنی ۵۹ درصد و از لحاظ ارزشی ۸۲ درصد افزایش داشته است.

او همچنین اضافه کرد: صادرات کالا از بازارچه‌های استان در ۷ ماهه امسال از لحاظ وزنی ۶۳ درصد و از لحاظ ارزشی ۳۱۲ درصد افزایش داشته است و این نشانگر آن هست که در سال جاری بازارچه‌های استان نسبت به سال‌های گذشته فعال‌تر شداند.

بابایی بیان کرد: صادرات از گمرک رازی خوی از لحاظ وزنی یک هزار و ۴۰۵ درصد و از لحاظ ارزشی ۷ هزار و ۸۲۶ درصد نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی همچنین افزود: عمده کشور‌های هدف برای صادرات محصولات داخلی، کشور‌های عراق، ترکیه، فدراسیون روسیه، آلمان، انگلستان، کره و کشور‌های عربی و اروپایی می‌باشد.

عناوین برگزیده