تاریخ: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۲۳
بازدید: ۲۱۱
کد خبر: ۷۰۶۴۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

گمرک تسهیلات ویژه به شرکت‌های دانش بنیان ارایه می‌دهد

می متالز - گمرک در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری، تسهیلات ویژه‌ای به شرکت‌های دانش بنیان ارایه می‌دهد.
گمرک تسهیلات ویژه به شرکت‌های دانش بنیان ارایه می‌دهد

به گزارش می متالز، ناظر گمرکات هرمزگان و مدیرکل گمرک شهید رجایی شنبه در بازدید سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری از این گمرک اظهار داشت: هم اکنون بیش از ۱۷۰ شرکت دانش بنیان با گمرک شهید رجایی همکاری می‌کنند و  بیش از ۱۳۲۷ اظهارنامه متعلق به آنها بوده و در روندهای کاری و تشریفات گمرکی بیشترین همکاری را با آنها داشتیم.

ابوالفضل اکبرپور بیان داشت: با توجه به تاکیدهای مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و اینکه این شرکت‌ها از بهترین مظاهر اقتصاد مقاومتی هستند، تسهیلات ویژه‌ای از سوی گمرک به این شرکت‌ها ارایه می‌شود.

 وی در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به اجرای سامانه جامع امور گمرکی، گفت: وجود این سامانه به واسط ایجاد یک پنجره واحد میان سازمان‌های همجوار، موجب کاهش بروکراسی‌ اداری شده و صاحبان کالا و بازرگانان ضمن حذف کاغذ در کمترین زمان ممکن کالای خود را به صورت قانونی ترخیص می‌کنند.

ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور نیز در این بازدید ضمن ابراز رضایت از تعامل گمرک با شرکت‌های دانش بنیان، اعلام کرد: آمادگی آن را داریم تا جهت رفع مشکلات و مسایل در حوزه‌های فناوری با گمرک همکاری داشته باشیم.

وی ضمن بازدیدی که از گمرک شهید رجایی داشت با حضور در مقر ایکس ری کامیونی این گمرک از نزدیک در جریان روند اسکن کامیون‌ها و کانتینرهای تجاری قرارگرفتند.

گمرک شهید رجایی بندرعباس در ۳۱ شهریورماه امسال به نخستین یگان پلیس امنیت اقتصادی مجهز شد که این اقدام در راستای پیشگیری از قاچاق کالا و برای ایجاد امنیت خاطر در فعالان اقتصادی به عنوان سربازان خط مقدم جنگ اقتصادی و جلوگیری از فعالیت سوءاستفاده کنندگان از شرایط ویژه کشور است.

 در شرایطی که روزانه حدود ۳هزار کانتتینر کالا فقط از بندر شهید رجایی خارج می‌شود نمی‌توان بدون استفاده از تجهیزات بر روند ورود و خروج کالا نظارت موثر داشت.

 هم اکنون تنها یک دستگاه ایکس ری در بندرشهید رجایی مستقر است که در صورت فعالیت کامل، روزانه می‌تواند ۲۰۰کانتینر را کنترل کند.

از ۷۱ بندر تجاری وصیادی هرمزگان ۳۲ بندر آن از جمله شهید رجایی، شهید باهنر، شهید ذاکری قشم کاوه، شهید حقانی، بندرلنگه، سیریک، کلاهی، کریان، تیاب، جاسک، چارک، آفتاب، قشم و جوادالائمه با داشتن گمرک فعال است.

مجتمع بندری شهید رجایی به عنوان بزرگ ترین بندر تجاری ایران دارای ظرفیت تخلیه وبارگیری با ظرفیت سالانه ۱۰۰ میلیون تن کالا، بزرگترین و مهم ترین بندر جمهوری اسلامی ایران است که به تنهایی ۵۸ درصد عملیات کالاهای غیرنفتی، ۴۳ درصد عملیات جا به جایی فرآورده های نفتی و ۸۵ درصد از عملیات کانتینری بنادر کشور را بر عهده دارد.

عناوین برگزیده