تاریخ: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۰:۵۳
بازدید: ۱۵۸
کد خبر: ۷۲۰۳۴
قائم مقام بانک مرکزی گزارش داد:

ارائه تسهیلات ۶ هزار میلیاردی به شرکت های دانش بنیان در ۷ ماهه نخست سال جاری

می متالز - کمیجانی قائم مقام بانک مرکزی گفت: براساس آمارها در ۷ ماهه نخست سال جاری بیش از ۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات به شرکت های دانش بنیان ارائه شده است.
ارائه تسهیلات ۶ هزار میلیاردی به شرکت های دانش بنیان در ۷ ماهه نخست سال جاری

به گزارش می متالز، اکبر کمیجانی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه 19 آذرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی دستاوردها و مشکلات اقتصاد شرکت‌های دانش بنیان و نوآورانه گفت: خوشبختانه بانک ها و موسسات مالی در چند سال اخیر اقدامات خوبی را در ارائه تسهیلات به استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان صورت داده اند، به طوری که براساس آمارها تا پایان مهرماه سال 97 در حدود یکصدهزار و 570 میلیارد ریال تسهیلات ارائه شده که نشان دهنده رشد 51 درصدی است.

وی ادامه داد: همچنین براساس آمارها میزان تسهیلات در 7 ماهه نخست سال 98 در حدود 61 هزار و 605 میلیارد ریال بوده که نسبت به 7 ماهه نخست سال گذشته 52 درصد رشد کرده است. همچنین تسهیلات پرداختی در مهرماه سال جاری به 202 شرکت دانش بنیان حدود 10 هزار میلیارد ریال بوده است.

کمیجانی افزود: همچنین به حدود 737 شرکت دانش بنیان با میانگین 83 میلیارد ریال تسهیلات ارائه شده است و در این عرصه 23 بانک و موسسه اعتباری با استارت آپ ها همکاری داشته اند.

قائم مقام بانک مرکزی تصریح کرد: در شرایط کنونی بانک مرکزی این آمادگی را دارد تا با مسوولان ذیربط در حوزه فعالیت شرکت های دانش بنیان همکاری داشته باشد تا شرایط بهتری از نظر ارائه تسهیلات و امکانات برای استارت آپ ها در نظر گرفته شود.

عناوین برگزیده