تاریخ: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۱۴
بازدید: ۶۹۱
کد خبر: ۷۲۵۳۱
استاندار خراسان جنوبی:

راه آهن شرق یک ظرفیت است که باید از این ظرفیت بهترین بهره برداری انجام شود

می متالز - استاندار خراسان جنوبی در بازدید از اداره کل راه آهن شرق گفت این اداره کل یک ظرفیت بالقوه است که باید از این ظرفیت بیشترین بهره برداری انجام شود.
راه آهن شرق یک ظرفیت است که باید از این ظرفیت بهترین بهره برداری انجام شود

به گزارش می متالز، استاندار خراسان جنوبی به همراه معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس و هیات همراه از اداره کل راه آهن شرق بازدید کرد.

وی در این بازدید با بیان اینکه مسافران شهرهای کرمان، یزد، بندرعباس، شیراز و تهران با قطار از این محور عبور می‌کنند و مردم سایر شهرهای استان خراسان جنوبی نیز از سفر با قطارهای این اداره کل استقبال می کنند گفت: این ظرفیت در طبس وجود دارد و راه آهن شرق می‌تواند به قطب مسافری و گردشگری تبدیل شود و باید گردشگری ریلی در این اداره کل فعال شود.

معتمدیان افزود: همزمان به چند کشور آسیای میانه از این اداره‌کل امکان حمل بار وجود دارد که باید بیشتر فعال شده و از این ظرفیت بیشترین استفاده انجام شود.

وی با اشاره به فعالیت معادن متعدد درشهرستان طبس خاطرنشان کرد: در زمینه صنایع جوار معدنی و همچنین جوار ریلی شهرستان طبس قابلیت‌های ارزشمندی دارد.

استاندار خراسان جنوبی همچنین گفت: ایستگاه راه آهن طبس از فضای فیزیکی مناسب و جایگاه مطلوبی برخوردار است و می توان بسیاری از مشاغل در حوزه خدمات دهی و رفاه مسافران را در این ایستگاه راه اندازی کرد.

مدیرکل راه‌آهن شرق نیز گفت: پیگیر راه اندازی قطار گردشگری هستیم و در حال حاضر دفاتر فروش بلیت های قطار در اکثر شهرهای استان فعال است که امکان افزایش نیز دارد.

وی با بیان اینکه قطارهای با کیفیت مناسب و بالا در این محور تردد کرده و مسافران را جابه‌جا می‌کنند افزود: در خصوص حمل خودرو با قطار نیز رایزنی‌های خوبی انجام شده از جمله با نمایندگی های فروش ایران خودرو و سایپا نیز مذاکره شده است تا خودروها با قطار به طبس حمل شده و از اینجا در سایر شهرهای استان توزیع شود.

مهندس شرقی افزود: در حال حاضر در راه آهن شرق امکان جابه‌جایی مسافران از تمامی شهرهای استان وجود دارد که شهروندان سایر شهرهای خراسان جنوبی می‌توانند با خودرو به طبس مراجعه کرده و با پارک خودرو در پارکینگ های موجود ادامه سفر خود را با قطار انجام دهند.

عناوین برگزیده
کاش نمی‌دیدمت!
یادداشت علیرضا مخبر دزفولی قائم‌مقام مدیرعامل در امور ستادی و مسوولیت‌های اجتماعی شرکت فولاد خوزستان

کاش نمی‌دیدمت!