تاریخ: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۰۰
بازدید: ۲۳۶
کد خبر: ۷۳۰۰۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تجلیل از 8 صادرکننده نمونه استان چهارمحال و بختیاری در شهرکرد

می متالز - درآیین بزرگداشت روزملی صادرات، ازصادرکنندگان نمونه چهارمحال و بختیاری با حضور معاون توسعه بازار‌های صادراتی سازمان توسعه تجارت ایران تجلیل شد.
تجلیل از 8 صادرکننده نمونه استان چهارمحال و بختیاری در شهرکرد

به گزارش می متالز، رئیس سازمان صمت چهارمحال و بختیاری در این همایش با اشاره به اینکه یکی از الزامات رونق اقتصادی، توسعه صادرات غیر نفتی است، گفت: برنامه سیاستی از سوی وزارتخانه در راستای توسعه صادرات ترسیم شده که در این برنامه برای تولید صادرات‌محور، تنوع بخشی به کالاها و مقاصد صادراتی برنامه‌ریزی شده است.

سجاد رستمی با اشاره به وجود بیش از ۹۰۰ واحد صنعتی در استان، گفت: در۸ ماه امسال ۱۶۴ کارت بازرگانی در استان صادر یا تمدید شده است.

رستمی با ااشاره به فعالیت 25 واحد صنعتی صادرات محور در استان گفت: امسال تاکنون 34 هزار تن کالا به ارزش 32 میلیون دلار از گمرک استان به خارج از کشور صادر شده است.

رستمی گفت: در حال حاضر پتروشیمی لردگان دارای ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی بوده که با بهره‌برداری از طرح‌های توسعه‌ای استان از جمله فولاد سفید دشت و پتروشیمی لردگان سال آینده سهم چهارمحال و بختیاری از تامین کالاهای مورد نیاز کشور افزایش خواهد یافت.

دراین همایش ازواحدهای صنعتی تولیدلوازم خانگی، خمیرمایه، خوراک آبزیان، مصنوعات پلاستیکی، موکت، ادوات کشاورزی و سیمان بعنوان ۸ صادرکننده برتر استانی و ملی قدردانی شد.

عناوین برگزیده