تاریخ: ۱۰ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۰۱
بازدید: ۱۲۵
کد خبر: ۷۳۶۰۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

کرمان با 66 کشور رابطه اقتصادی دارد

می متالز - رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: در این استان با 66 کشور رابطه اقتصادی داریم و نشست پتانسیل‌های توسعه روابط اقتصادی فرامرزی می‌تواند آغاز یک جهش صادراتی باشد.
کرمان با 66 کشور رابطه اقتصادی دارد

به گزارش می متالز، سید مهدی طبیب‌زاده صبح امروز در نشست پتانسیل‌های توسعه روابط اقتصادی فرامرزی با حضور انصاری معاون وزیر امور خارجه و جمعی از سفرا و رایزنان خارجی اظهار داشت: استان کرمان پهناور است و جاذبه‌های فراوانی دارد، اگر بخواهید با این استان آشنا شوید باید حداقل 10 روز وقت بگذارید.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان ادامه داد: ما کرمانی‌ها به مهمان‌نوازی معروف هستیم و جهانگردان مشهوری مانند مارکوپلو، کرمانی‌ها را به مهربانی و مهمانوازی و جایگاه تجارت و صنعت جنوب‌شرق توصیف کرده‌اند و تعدد کاروانسراها در کرمان نشانگر شرایط تجاری مطلوب این خطه در گذشته است.

وی ابراز داشت: کرمان را به استانِ ترین‌ها و برترین‌ها توصیف کرده‌اند و بزرگترین بنای خشتی جهان و بزرگترین معدن روباز خاورمیانه در این خطه است و متنوع‌‌ترین آب و هوا را در استان کرمان داریم.

طبیب‌زاده با اشاره به اینکه بیش از 7 هزار آثار تاریخی، 700 اثر ملی و هفت اثر جهانی در استان کرمان داریم، تصریح کرد: مطالعات باستان‌شناسی این را نشان می‌دهد که استان کرمان می‌تواند خاستگاه تمدن بشری باشد و امیدواریم به زودی این موضوع را به صورت رسمی بشنوید.

وی عنوان کرد: بیش از 2 میلیارد دلار صادرات از استان کرمان طی سال داریم که می‌توانیم 10 میلیارد دلار صادرات داشته باشیم و سال گذشته به دلیل کاهش تولید پسته با کاهش صادرات در استان کرمان مواجه بودیم.

این فعال اقتصادی بخش خصوصی اظهار کرد: در استان کرمان با 66 کشور رابطه اقتصادی داریم و این جلسه می‌تواند آغاز یک جهش صادراتی باشد زیرا بستر، ساختار و بازار آماده است و می‌توانیم، رابطه اقتصادی خوبی با کشورهای اوراسیایی داشته باشیم.

عناوین برگزیده