تاریخ: ۱۰ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۰:۰۴
بازدید: ۲۰۳
کد خبر: ۷۳۶۰۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تشکیل 6500 پرونده تخلف واحدهای صنفی و غیر صنفی در آذربایجان‌غربی

می متالز - معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 10 هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیر صنفی در آذربایجان‌غربی صورت گرفته است.
تشکیل 6500 پرونده تخلف واحدهای صنفی و غیر صنفی در آذربایجان‌غربی

به گزارش می متالز، علیرضا محمودی معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صمت آذربایجان‌غربی امروز با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون 10 هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیر صنفی در آذربایجان‌غربی صورت گرفته است. اظهار کرد: با این بازرسی ها 6 هزار و 500 مورد تخلف کشف و برای رسیدگی به آنها پرونده تشکیل شده است.

وی ادامه داد: برای این تعداد پرونده نیز 450 میلیارد ریال جریمه پیشنهاد و به اداره کل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌غربی ارسال شده است.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صمت آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: بازرسان اصناف استان در این بازرسی ها با تخلفاتی همچون گران فروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور، تبلیغ خلاف واقع، حراج غیر قانونی برخورد می کنند.

وی با اشاره به موارد تخلف در واحدهای صنفی تصریح کرد: تمام صنوف و مراکز عرضه این کالاها موظف هستند با نصب بهانما بر روی کلیه کالاها و درج نرخ نامه انواع خدمات، صدور فاکتور رسمی از سوی واحدهای صنفی برای مشتریان، رعایت نرخ های مصوب با درصد سود قانونی و همچنین از خرید و فروش هر گونه کالا و لوازم‌التحریرخارجی قاچاق، تقلبی و یا داشتن تصاویر خارج از فرهنگ اسلامی ایرانی خودداری کنند.

محمودی با اشاره به اینکه چهار درصد از واحدهای صنفی کشور در آذربایجان‌غربی قرار دارد، اظهار کرد: ۱۰۳ هزار و ۳۹۱ واحد دارای پروانه در این استان در حال حاضر فعالیت می کند.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صمت آذربایجان‌غربی با اشاره به اصناف و واحد‌های فعال در استان خاطرنشان کرد: ۲۰ هزار و ۵۶۷ مورد از اصناف فعال در بخش تولیدی، ۴۹ هزار و ۹۷۱ واحد در بخش توزیعی، ۱۳ هزار و ۶۴۹ واحد در بخش خدماتی و ۱۹ هزار و ۱۹۷ واحد نیز در بخش خدمات فنی در این استان فعالیت می کنند.

وی با تأکید بر اهمیت نقش شهروندان در جلوگیری از تخلفات یادآور شد: شهروندان هنگام خرید لوازم مورد نیاز خود به واحدهای صنفی معتبر و دارای پروانه کسب مراجعه کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلفی، موضوع را سریعا از طریق تلفن‌ 124 به ستاد خبری و دایره رسیدگی به شکایات و گزارشات مردمی این سازمان اطلاع دهند تا در اسرع وقت جهت بررسی، اقدام لازم صورت گیرد.

عناوین برگزیده