تاریخ: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۳۱
بازدید: ۳۹۵
کد خبر: ۷۳۷۸۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
قاسمی در گفت‌و‌گو با «می متالز» مطرح کرد:

مطالعه و اکتشاف پهنه ۵ هزار کیلومتری در شمال استان هرمزگان

می متالز - خلیل قاسمی: کار مطالعاتی و اکتشافی پهنه ای قریب به ۵ هزارکیلومتر مربع آغاز شده و معادن فعلی نیز اجازه افزایش ظرفیت را دریافت نموده اند.
مطالعه و اکتشاف پهنه ۵ هزار کیلومتری در شمال استان هرمزگان

به گزارش می متالز، خلیل قاسمی رئیس سازمان صمت استان هرمزگان در اولین کنفرانس ملی ریخته‌گری مداوم فولاد که به همت شرکت فولاد هرمزگان در هتل هرمز بندرعباس برگزار شد ضمن تشکر از برگزاری این کنفرانس به حضور کمرنگ دانشگاهیان و اساتید اشاره کرده و گفت: ما همواره در بحث تولید و توسعه، همکاری دانشگاه و صنعت را سرلوحه کار خود قرار داده ایم. نیاز داریم تا دانشگاهیان، شرکت های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری حضور پررنگی در این گونه رویدادها داشته باشند.
 
وی در گفت و گو با خبرنگار «می متالز» گفت: استان هرمزگان با توجه به ساختار زمین شناسی خود، دارای ذخایر غنی سنگ آهن هماتیتی است و این به دلیل شرایط آب و هوایی  فرسایشی استان است.
 وی افزود: خوشبختانه در شمال استان هرمزگان کار مطالعاتی و اکتشافی پهنه ای قریب به ۵ هزار کیلومتر مربع آغاز شده و معادن فعلی نیز اجازه افزایش ظرفیت را دریافت نموده اند و ذخایر استان در حال حاضر به دو برابر رسیده و تا عمق ۹۰ متری کار شده است.

همچنان این پتانسیل موجود است و امیدواریم با اتمام کار مطالعاتی این پهنه که ما به آن فین تا باغات می گوییم گزارشات نهایی کار اکتشافی آن را به اطلاع مردم عزیز و افراد فعال در این حوزه برسانیم.

رییس سازمان صمت استان هرمزگان همچنین گفت: به حمدلله ذخایر نامحدود است و اولین کارخانه گندله سازی با ۶۰ درصد سنگ آهن هماتیت می تواند شروع به کار کند. در زنجیره تامین مواد اولیه، آهن هماتیت حرفی برای گفتن دارد.

این ذخایر به تایید سازمان زمین شناسی، ایمیدرو و متخصصین رسیده و بخش خصوصی نیز به این موضوع ورود کرده است. در حوزه کنسانتره ۳۰ درصد عملیات اجرایی آغاز شده تا بتوانیم در زنجیره تولید محصولات نهایی وارد شویم.

استان هرمزگان در تلاش است تا در غالب صنعتی بودن خود را پیدا کند و امیدواریم گامی که فولاد هرمزگان جهت برگزاری این کنفراس و نزدیک کردن پارک های علم و فناوری هرمزگان و اصفهان و به اشتراک گذاری تجربیات با یکدیگر برداشته منجر به پیشروی به سمت صنعتی شدن استان شود.

وی در انتها تاکید کرد ۹۰ درصد عناوین پژوهشی که در سامانه وزارت خانه ثبت شده در حوزه فولاد بوده است و این نشان دهنده فهم و درک شرایط امروز و حرکت بسیار خوب به سمت خودکفایی می باشد و امیدواریم این موضوع ادامه دار بوده و در سال های آتی شاهد دستاوردهای بیشتر و مقام های ملی باشیم.

گفت و گو از تکتم زاهدی فر

منبع: می متالز
عناوین برگزیده