تاریخ: ۲۸ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۰۹:۲۹
بازدید: ۱۵۳
کد خبر: ۷۴۲۲۹
سرویس خبر : محیط زیست

۷ فرمان دولت برای کاهش آلودگی هوا

می متالز - جلسه روز گذشته هیات دولت به ریاست اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری برگزار شد و در این جلسه، اعضای دولت به بررسی وضع آلودگی هوا در کلانشهرها پرداختند و مقرر شد اجرای قانون هوای پاک با جدیت بیشتری پیگیری شود.
۷ فرمان دولت برای کاهش آلودگی هوا

به گزارش می متالز، هیات دولت مقرر کرد از ورود خودروهای آلاینده به ویژه خودروهای اسقاطی به محدوده کلانشهرها جلوگیری شود. همچنین مقرر شد نوسازی ناوگان حمل‌ و‌ نقل عمومی با سرعت بیشتری صورت گیرد و نسبت به گازسوز کردن هرچه سریعتر خودروهای حمل و نقل عمومی با همکاری وزارتخانه‌های نفت و صنعت، معدن و تجارت اقدام لازم انجام گیرد.

بررسی مجدد و تصمیم گیری درباره طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی، استفاده نکردن صنایع بزرگ حاشیه کلانشهرها از مازوت در زمان وارونگی هوا، لغو فعالیت صنایع آلاینده در فصل وارونگی هوا، انجام هماهنگی‌های لازم توسط وزارت کشور با شهرداری‌های کلانشهرها و پلیس راهور در اسرع وقت برای جلوگیری از ورود خودروهای آلاینده به داخل شهر و استانداردسازی موتورهای خودروها مطابق قانون، از دیگر تصمیمات دولت در این جلسه برای کاهش آلودگی هوای کلانشهرها بود.

در جلسه هیات دولت همچنین بانک مرکزی گزارشی از رشد اقتصاد غیرنفتی کشور در شش ماهه اول امسال به هیات وزیران ارائه کرد.

براساس این گزارش، علی رغم رشد منفی بخش نفت، در بخش غیرنفتی رشد مثبت و رونق تولید در دو بخش کشاورزی و صنعت و معدن مشهود است. هیات وزیران همچنین بر تلاش بخش‌های مختلف جهت پشتیبانی از رونق هرچه بیشتر فعالیت‌های اقتصادی در تولید کالا و خدمات تأکید کرد.

در ادامه این جلسه، هیات دولت با هدف گسترش همکاری‌های امنیتی و انتظامی، با انجام مذاکره، پیش امضا (پاراف) و امضای موقت موافقت‌ نامه بین دولت‌های ایران و صربستان موافقت کرد. مسئولیت اجرای این همکاری‌ها به عهده وزارت کشور گذاشته شد.

توسعه همکاری در زمینه مسائل امنیتی و پیشگیری و مبارزه با جرائم سازمان یافته، فعالیت‌های تروریستی، قاچاق مواد مخدر و روانگردان، جرائم حمل و نقل دریایی و صید غیر مجاز و جرائم اقتصادی و قاچاق اشیای عتیقه و تولیدات هنری و پولشویی، از اهداف این موافقتنامه به شمار می رود.

عناوین برگزیده
غروب برج‏‏‌های چینی/ خرید و فروش خانه‌های چندسال ساخت از نوساز‌های بازار مسکن چین سبقت گرفت و همزمان قیمت این خانه‌ها افت کرد؛ این علامت «اصلاح رفتاری» چینی‌ها از سال‌ها سرمایه‌گذاری ملکی به «خروج از این پناهگاه» است
«بلوغ» مشهورترین بازار سفته‏‏‌بازی ملکی در جهان؛ بازار «ثانویه» فروش خانه در چین بعداز ۳۴ سال رونق گرفت

غروب برج‏‏‌های چینی/ خرید و فروش خانه‌های چندسال ساخت از نوساز‌های بازار مسکن چین سبقت گرفت و همزمان قیمت این خانه‌ها افت کرد؛ این علامت «اصلاح رفتاری» چینی‌ها از سال‌ها سرمایه‌گذاری ملکی به «خروج از این پناهگاه» است