تاریخ: ۰۱ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۴۲
بازدید: ۱۸۵
کد خبر: ۷۴۸۴۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
عضو فراکسیون امید مجلس:

پیوستن به "FATF" نماد به آکواریوم گذاشتن مسائل مالی کشور نیست

می متالز - نماینده مردم دماوند معتقد است که بسیاری از کشورهای دنیا عضو گروه اف ای تی اف هستند و همه اینها هم مواضع خاص خود در قبال کشورشان را دارند، پس ما هم باید عضو شویم و عضو شدن ایران هم به این معنا نیست که مسائل مالی کشورمان در معرض دید قرار بگیرد.
پیوستن به "FATF" نماد به آکواریوم گذاشتن مسائل مالی کشور نیست

به گزارش می متالز، قاسم میرزایی نیکو، به مسکوت ماندن FATF  از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام اشاره کرد و گفت: جدای از همه مسائلی که در رابطه با تحریم و برخوردهایی که ما با آمریکا داریم؛ "اف ای تی اف" در حقیقت استانداردسازی بانکی بوده است.

وی در ادامه افزود: ما اگر از استانداردسازی بانکی خارج شویم و وارد لیست سیاه FATF شویم، عواقب بسیار خطرناکی برای کشور دارد تا اینکه ما در آن حضور داشته باشیم.

نماینده مردم دماوند به تبعات نپیوستن ایران به "اف ای تی اف" اشاره و تاکید کرد: در روزهای اخیر خبری مبنی بر ورود ایران به لیست سیاه اف ای تی اف منتشر شد به نحوی یک شوک را ایجاد کرد؛ بنابراین وقتی که ما در لیست سیاه اف ای تی اف وارد شویم؛ ضربات زیادی را به بخشهای گوناگون کشور به ویژه مسائل بانکی می زند.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: در همه مجموعه‌های ما به ویژه در شعب بانکی، حسابهای بانکی و عملا در چرخه مالی جهانی نمی‌توانیم مراودات را به صورت متعادل انجام دهیم و این بسیار خطرناک است.

عضو فراکسیون امید مجلس تاکید کرد: اگر عضو گروه اف ای تی اف شویم، این مسئله باعث می‌شود که خیلی از مسائل حل شوند و می‌توانیم آنها را به بحث و چالش بکشانیم.

نپیوستن ایران به FATF مراودات بانکی ایران را دچار مشکل می‌کند

میرزایی نیکو اظهار کرد: 180 کشور دنیا عضو "اف ای تی اف" هستند، فقط ایران و کره شمالی در این گروه حضور ندارند؛ بالاخره همه کشورها مواضع انقلابی دارند و این مسائل مختلف را هم دارند و در حقیقت FATF به آکواریوم گذاشتن مسائل مالی کشور نیست؛ چرا که آنها هم اینگونه مسائل و مواضع را دارند.

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: ما آیین نامه ای را نوشتیم و برای "اف ای تی اف" ارسال کردیم که آنها هم مسائل درج شده در این آئین نامه چندین صفحه‌ای را پذیرفتند؛ بنابراین ما باید در اف ای تی اف حضور داشته باشیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه عدم واریز پول به حساب بانکی "استراماچونی" سرمربی استقلال به عدم پیوست ایران به "اف ای تی اف" برمی‌گردد، اظهار کرد: بخشی از آن به تحریم های اعمال شده علیه کشورمان برمی‌گردد، اما در کل مراودات بانکی ما دچار فشار شده و فشار آن هم روز افزون می‌شود که این موضوع هم می‌تواند به این مسئله کمک میکند.

عضو مجمع نمایندگان تهران در ادامه افزود: اما باید دید که مجمع چه مصلحتی در این رابطه می‌اندیشد و در این رابطه هم مجمع تصمیم‌گیری می کند.

عناوین برگزیده