تاریخ: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۰:۴۵
بازدید: ۳۰۷
کد خبر: ۷۵۲۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

آغاز 7 هزار و 500 کیلومتر اکتشاف معدنی در حوزه مس، طلا و آهن زنجان

می متالز - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در استان زنجان بالغ بر 7 هزار و 500 کیلومتر کار اکتشافی به طور وسیع آغاز شده و امیدواریم که خبرهای خوبی در رابطه با مس و طلا و سنگ آهن ارائه شود.
آغاز 7 هزار و 500 کیلومتر اکتشاف معدنی در حوزه مس، طلا و آهن زنجان

به گزارش می متالز، مهدی کرباسیان ظهر دیروز در حاشیه تجلیل از صادرکنندگان برتر استان زنجان و در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در مقطع فعلی معادن و صنایع معدنی جزو اولویت‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت در راستای اقتصاد مقاومتی و جلوگیری از خام فروشی است که در این زمینه مجلس شورای اسلامی نیز برای حمایت از این بخش قول مساعد داده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از کارهای بسیار خوبی که در حوزه معادن و صنایع معدنی انجام شده، انجام مذاکرات برای انتقال تجربه به ایران با 6 شرکت کانادایی و ‌استرالیایی است که در دنیا جزو شرکت‌های شاخصی در حوزه اکتشاف محسوب می‎شوند، افزود: باید پذیرفت که در حوزه فناوری در حوزه معدن به خصوص معادن زیرزمینی عقب‌مانده‏‌ایم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه استان زنجان یک استان معدنی بوده و از معادن غنی همچون معدن انگوران برخوردار است، ادامه داد: یکی از نگرانی‌هایی که برای این معدن وجود داشته این بود که این معدن از نظر ذخیره در 10 سال آتی با همین میزان برداشت به مشکلاتی دچار خواهد شد.

کرباسیان با بیان اینکه متخصصان خارجی از معدن انگوران در ماه‌های آتی بازدید خواهند کرد، اظهار کرد: در حال حاضر 4 درصد ذخیره روی جهان در معدن مهدی آباد بوده و سال گذشته یک کنسرسیوم بخش خصوصی برای این معدن تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه یکی از معادن بزرگ سنگ‌آهن زیرزمینی در استان یزد تا یک هزار و 500 متر اکتشاف شده است، افزود: در استان زنجان نیز بالغ بر 7 هزار و 500 کیلومتر کار اکتشافی به طور وسیع آغاز شده و امیدواریم که خبرهای خوبی در رابطه با مس و طلا و سنگ آهن ارائه شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت استان زنجان ادامه داد: با توجه به آمارهایی که ارائه شده، صادرات استان زنجان بیش از 60 درصد افزایش یافته که ارزش افزوده بسیار بالایی را برای استان داشته است.

کرباسیان ابراز کرد: امیدواریم که با تلاش مضاعف صادرکنندگان و همکاری‌های دولت وضعیت صادرات از آنچه که هست بهبود یابد.

وی صادرات مواد و صنایع معدنی را بیش از 20 درصد اعلام کرد و یادآور شد: توجه به این حوزه از اهداف دولت یازدهم و دوازدهم به شمار می‎رود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه توجه ویژه به بحث عدم خام فروشی مواد معدنی جزو سیاست‌های دولت است، تصریح کرد: به طوری که 500 هزار تن صادرات سنگ‌آهن اسفنجی داشتیم.

کرباسیان ادامه داد: در سال 92 فقط سنگ آهن از کشور صادر می‌شد در حالی که امروز گندله، کنسانتره، آهن اسفنجی و فولاد به نقاط مختلف صادر می‎شود.

عناوین برگزیده