تاریخ: ۲۸ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۰۰
بازدید: ۱۶۵
کد خبر: ۷۵۲۷۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
وزیر صنعت، معدن و تجارت:

شاخص‌های صنعت کشور در سه ماه دوم سال رشد داشته است

می متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت، در دومین میز تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت برق، الکترونیک و مخابرات، گفت: خوشبختانه طبق آمار بانک مرکزی، صنعت در سه ماهه دوم سال ۹۸ در شاخص‌های کلان به رشد مثبت و این آمار از سوی موسسات بین‌المللی نیز به تایید رسیده است.
شاخص‌های صنعت کشور در سه ماه دوم سال رشد داشته است

به گزارش می متالز، رضا رحمانی اظهار کرد: از تمامی تلاشگران در حوزه ساخت داخل و همچنین از شرکت‌های حوزه مخابرات و تلفن همراه که با جدیت پای کار هستند و در حوزه ICT تولید داخل را جدی گرفته‌اند تقدیر و تشکر می کنم.

وی با اشاره به حضور ارزشمند رئیس کمیسیون تولید داخل مجلس شورای اسلامی در دومین میز تخصصی تعمیق ساخت داخل صنعت برق، الکترونیک و مخابرات، اضافه کرد: قانون حداکثر حمایت از توان و تولیدات داخل که به تصویب نمایندگان مجلس رسیده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، ادامه داد: در وزارت صنعت، معدن و تجارت ساخت داخل را با اعتقاد و انگیزه دنبال می‌کنم و بخش عمده‌ای از زمان فعالیت را به این موضوع مهم اختصاص داده‌ایم؛ چرا که این کار بزرگ در کارنامه همه ما ماندگار شده و ثمرات آن در آینده صنعت کشور، کاملا مورد توجه خواهد گرفت.

رحمانی تصریح کرد: نهضت ساخت داخل زمینه‌ساز اشتغال‌زایی برای جوانان این مرز و بوم است و مقام معظم رهبری بارها تاکید فرمودند که راه حل عبور از رکود و حلال مشکلات اقتصادی کشور، توجه به ساخت داخل و توان داخلی است.

وی خاطرنشان کرد: ساخت داخل محدود به زمان و برگزاری این میزهای نمادین نیست و مسلما در یک گستره بزرگتر و فراگیرتر از این دنبال می‌شود.

ساخت داخل کمک وافری به رشد و شکوفایی دانشگاه‌های کشور می‌کند

وزیر صنعت، معدن و تجارت، تاکید کرد: توجه به ساخت داخل و تداوم این رویکرد، علاوه بر فرصت‌های اشتغال‌زایی و سرمایه‌گذاری در بخش های مختلف صنعتی کشور، کمک وافری نیز به رشد و شکوفایی دانشگاه‌های کشور می کند.

رحمانی در دومین میز تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت برق، الکترونیک و مخابرات، یادآور شد: همه با هم باید پیمان ببندیم؛ اگر حتی یک قطعه هم برای ساخت داخل باقی مانده باشد، نیاید این میزها و ساخت داخل را تعطیل کنیم.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در برگزاری دائمی نمایشگاه ساخت داخل افزود: ما در دو سطح مختلف، برای هر یک از نمایشگاه‌های در حال اجرای نمایشگاه‌های بین‌المللی پیوست داریم که اولی شامل نمایشگاه ساخت داخل و دیگری حضور همزمان شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپی در همان حوزه تخصصی برگزای نمایشگاه مربوطه است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، ادامه داد: زمانی ابتدایی‌ترین نیازهای کشور را شرکت‌های مخابراتی وارد می‌کردند و امروز با وجود پیشرفت‌های زیاد و تامین بیش از 80 درصد نیازها، این بخش از محل تولید داخل، هنوز تا تکمیل ساخت داخل راه داریم.

رحمانی تصریح کرد: امسال گام‌های خوبی در راستای ساخت داخل برداشته‌ایم، کل کشور در این حوزه حتی دستگاه‌های مختلف، گام‍‌های جدی برداشته‌اند و ضمن تشکر، این رویکرد و اتفاق را برای آینده کشور بسیار مهم و ارزشمند می‌دانم.

راه‌اندازی سامانه توانیران تا پایان آذر ماه

وی خاطرنشان کرد: سامانه توانیران تا پایان آذر ماه در چارچوب معرفی نیازمندی‌ها و توانمندی‌ها راه‌اندازی می‌شود و به نوعی یک بهم‌رسانی و نمایشگاه دائمی در این حوزه است.

 وزیر صنعت، معدن و تجارت، تاکید کرد: اگر کالایی به اندازه نیاز و کیفیت تولید شود، حتما واردات مشابه خارجی را ممنوع می‌کنیم و تاکنون در یک سال اخیر بیش از ۵۰۰ قلم کالا با ممنوعیت واردات مواجه است و در آینده نیز با جدیت دنبال خواهد شد.

رحمانی اشاره کرد: ساخت داخل یکی از مواردی است که موجب افتخار و انرژی بخش فعالیت ما در این وزارتخانه است و از این محل ارقام قاچاق کالا کاهش محسوسی داشته است.

وی اعلام کرد: تکمیل ظرفیت‌های خالی واحدها، احیاء واحدهای تعطیل برخلاف محدودیت‌ها در حال انجام است و خوشبختانه در هشت ماه امسال بیش از دو سوم تولیدات منتخب کشور افزایش تولید داشته است؛ حدود ۳۰ درصد صنایع غذایی، بیش از ۱۵ درصد فولاد، کاشی، سرامیک، پتروشیمی، و البته نخ، که در مجموع عموم کالاها با رشد مواجه بوده اند.

بر اساس گزارشی از شاتا، وزیر صنعت، معدن و تجارت در دومین میز تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت برق،الکترونیک و مخابرات یادآور شد: خوشبختانه طبق آمار بانک مرکزی، صنعت در سه ماهه دوم سال ۹۸ در شاخص های کلان به رشد مثبت رسیده است و این آمار از سوی موسسات بین المللی نیز به تایید رسیده است.

رحمانی افزود: امروز تولیدکنندگان کشور برخلاف مشکلات، با روحیه رزمندگی پای کار آمده‌اند و جای دارد از یکایک این عزیزان تقدیر و تشکر کنیم.

عناوین برگزیده