تاریخ: ۰۷ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۱:۴۲
بازدید: ۲۳۳
کد خبر: ۷۶۵۶۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

درخواست تعطیلی موقت تعدادی از معادن سمنان بررسی شد

می متالز - درخواست تعطیلی موقت و محاسبه حقوق دولتی تعدادی از معادن استان سمنان بررسی شد.
درخواست تعطیلی موقت تعدادی از معادن سمنان بررسی شد

به گزارش می متالز، صبح امروز در پانزدهمین جلسه شورای معادن استان سمنان که با حضور استاندار و سایر مسوولان در سالن غدیر استانداری برگزار شد، درخواست تعطیلی موقت و محاسبه حقوق دولتی تعدادی از معادن این استان مورد بررسی قرار گرفت.

بحث و تبادل‌نظر در خصوص تعطیلی‌موقت و محاسبه حقوق دولتی ۱۷ واحد معدنی استان سمنان، تبیین و بحث و تبادل‌نظر در ارتباط با موضوع تفویض اختیار ماده ۹۶ آیین‌نامه اجرایی قانون معادن و بررسی تعطیلی موقت یک واحد معدنی در استان به‌منظور بررسی مسائل زیست‌محیطی ازجمله موارد مطرح‌شده در این جلسه بوده است.

بررسی وضع محدوده‌های اکتشافی و معدنی منطقه امامزاده عبدالله سرخه، توجه به رویکردهای زیست‌محیطی در اکتشاف معادن، رفع مشکلات زیرساختی مانند آب و برق برای سرمایه‌گذاری فعالان اقتصادی در واحدها و پهنه‌های‌ معدنی استان سمنان، ایجاد کمیته‌هایی برای جذب سرمایه‌گذار و فعالان اقتصادی برای توسعه بخش معادن استان و معرفی ظرفیت‌های معدنی، تولیدی و اقتصادی استان و دستگاه‌های اجرایی نیز در این جلسه مطرح شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان در این جلسه خام‌فروشی مواد معدنی و فرآوری‌نشده را چالش اساسی در این استان دانست و گفت: باید این رویه نادرست اصلاح شود.

حشمت‌الله عسگری افزود: بهره‌وری واحدهای معدنی با اجرای طرح‌های توسعه‌ای باید مورد توجه دستگاه‌های اجرایی و معدن‌کاران استان سمنان قرار گیرد.

وی بیان کرد: مواد معدنی که دانش آن برای فرآوری وجود دارد در استان سمنان استخراج شود و دیگر مواد که دانشی برای آن وجود ندارد، برای آیندگان باقی بماند.

به گزارش فارس؛ بیش از ۴۲ نوع ماده معدنی از معادن استان سمنان استخراج می‌شود و این استان از لحاظ استخراج مواد معدنی رتبه ششم را به خود اختصاص داده و در شاخص تعداد معادن نیز رتبه پنجم کشور را داراست.

عناوین برگزیده