تاریخ: ۰۷ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۰:۲۰
بازدید: ۱۵۹
کد خبر: ۷۶۵۶۸
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

روند تغییرات مسکن در امسال / قیمت خانه در دوره جهش معاملات چه تغییری کرد؟

می متالز - در میان مناطق ۲۲گانه تهران، بیشترین افزایش قیمت مسکن در آذر ماه سال جاری مربوط به منطقه یک تهران بوده، به طوری که متوسط قیمت هر مترمربع مسکن در این منطقه با رشد ۲۳٫۴ درصدی از ۲۴ میلیون و ۴۸۰ هزار تومان در آبان ماه به بیش از ۳۰ میلیون تومان رسیده است. افزایش قیمت مسکن در منطقه یک تهران بیش از دیگر مناطق بوده است.
روند تغییرات مسکن در امسال / قیمت خانه در دوره جهش معاملات چه تغییری کرد؟

به گزارش می متالز، قیمت مسکن در آذر ماه نسبت به آبان ماه امسال به طور میانگین ۶٫۸ درصد افزایش و نسبت به آذر ماه سال گذشته ۴۰ درصد افزایش یافته است.

متوسط قیمت یک متر مربع آپارتمان در مناطق ۲۲ گانه تهران با ۴۰ درصد رشد از نه میلیون و ۶۳۰ هزار تومان در آذر ماه سال گذشته به حدود ۱۳ میلیون و ۴۷۰ هزار تومان در پایان آذر ماه امسال رسیده است.

روند معاملات در آذر ماه نیز همانند چند ماه اخیر رونق گرفته، به طوری که تعداد معاملات مسکن در سطح شهر تهران نسبت به ماه قبل با رشد بیش از ۱۴۵ درصدی همراه بوده و به بیش از ۸۵۰۰ فقره رسیده است.

طی چند سال اخیر این میزان رشد معاملات مسکن طی یک ماه (بدون درنظر گرفتن معاملات فروردین ماه) کم‌ سابقه بوده است.

همچنین در میان مناطق ۲۲ گانه تهران، بیشترین افزایش قیمت مسکن در آذر ماه سال جاری مربوط به منطقه یک تهران بوده، به طوری که متوسط قیمت هر مترمربع مسکن در این منطقه با رشد ۲۳٫۴ درصدی از ۲۴ میلیون و ۴۸۰ هزار تومان در آبان ماه به بیش از ۳۰ میلیون تومان رسیده است.

عناوین برگزیده