تاریخ: ۰۹ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۱۵
بازدید: ۱۸۵
کد خبر: ۷۷۰۰۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

توضیح "مادیرا" درباره اطلاعات کنفرانس اطلاع رسانی و انعقاد قرارداد مهم

می متالز - شرکت صنایع ماشین های اداری ایران ضمن پاسخ به سوالات مطروحه در کنفرانس اطلاع رسانی از انعقاد قرارداد مهم با تأمین کنندگان مواد اولیه خبر داد.
توضیح "مادیرا" درباره اطلاعات کنفرانس اطلاع رسانی و انعقاد قرارداد مهم

به گزارش می متالز، شرکت صنایع ماشین های اداری ایران که به دلیل نوسان مثبت بیش از 50 درصدی قیمت سهام ملزم به برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی شده ضمن توضیح درباره سوالات مطروحه از انعقاد قرارداد مهم با تأمین کنندگان مواد اولیه خبر داد.

بر این اساس، بابک ثقفی مدیرعامل "مادیرا" درباره ظرفیت عملی استفاده از خط تولید ماشین لباسشویی در سال ۹۹، نحوه نرخ‌گذاری محصول ماشین لباسشویی و مقایسه با نرخ بازار و محصولات مشابه سایر رقبا، علت افت تولید محصولات لوازم خانگی در فصل پاییز خصوصاً در ماه آذر، ظرفیت اسمی و عملی خط تولید یخچال، برنامه فروش محصولات لباسشویی و یخچال تا پایان سال جاری و آینده، برنامه بازاریابی و فروش، علت کاهش حاشیه سود ناخالص محصولات لوازم خانگی در نیمه نخست سال نسبت به دوره مشابه سال قبل، پیش بینی تعداد فروش یخچال فریزر و ماشین لباسشویی با برند ایکس ویژن در سال آینده، سهم بازار مادیران در تلویزیون، اندازه بازار یخچال فریزر و لباسشویی در سال و درصد پیشرفت فیزیکی پروژه طرح توسعه تا پایان آذر توضیح داد که می توان اینجا مشاهده کرد.

همچنین این شرکت فرابورسی اعلام کرد: جلسه هیات مدیره در راستای فعالیت ها در عرصه محصولات و لوازم خانگی 9 دی ماه برگزار شد و اعضا تصمیم به انعقاد قرارداد با شرکت های تامین کننده مواد اولیه در خصوص تهیه مواد اولیه محصولات برند تلویزیون X.VISION TCL، مانیتور X.VISION LG، یخچال X.VISION TCL، ماشین لباسشویی X.VISION TCL گرفتند.

  1. مذاکره در خصوص تهیه مواد اولیه 9 دی ماه با شرکت های مزبور به اتمام رسیده و اولین فاکتور ارسال از سوی شرکت های فوق الذکر در همین تاریخ برای شرکت ارسال شده است.
  2. مبلغ قرارداد بالغ بر 30 میلیون دلار بوده که نرخ دلار بر اساس نرخ دلار در سامانه نیما است. نحوه تسویه حساب با شرکت های تامین کننده مواد اولیه بصورت نقدی و در طی چندین مرحله و همزمان با ارسال فاکتور توسط شرکت های مزبور خواهد بود. با توجه به شرایط رقابتی بازار و مسائل مربوط به تحریم و خواسته طرف مقابل، نام تامین کننده مواد اولیه افشا نشده است.
  3. تامین مالی مورد نیاز برای خرید مواد اولیه فوق به مبلغ 400 میلیارد تومان توسط سهامداران عمده (مظفر امیری، امیر علی امیری، امیر مسعود امیری، امیر رضا امیری) تامین شده که 10.5 میلیارد تومان بصورت نقد و مابقی از محل فروش سهام آنها تامین شده است. سهامداران هیچ گونه هزینه و یا بهره ای از این بابت از شرکت دریافت نخواهند کرد و کلیه مبالغ ناشی از عرضه اولیه سهام این شرکت در فرابورس در سال 97 توسط سهامداران عمده مجددأ به شرکت بازگردانده شده است که این امر منجر به بهره برداری به موقع طرح ها شده و از این بابت هیچ گونه هزینه بهره ای به شرکت تحمیل نشده است.
  4. آثار مالی ناشی از خریداری مواد مزبور به میزان سفارشات دریافتی از مشتریان بستگی دارد اما پیش بینی می شود حجم فروش محصولات در سال آینده افزایش یابد که با توجه به خرید زود هنگام مواد اولیه مورد نیاز محصولات، آثار مثبت این قرارداد در سال آینده بسیار مشهود خواهد بود که در این خصوص مقدار تولید، مقدار فروش، نرخ فروش، محصولات تولید شده و ... در صورت های مالی و گزارشات فعالیت ماهانه مربوطه درج و در سامانه کدال منتشر خواهد شد.
منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده