تاریخ: ۰۵ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۰۸:۱۵
بازدید: ۲۶۲
کد خبر: ۷۷۸۲۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۶۷۱ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صنعتی در دلیجان انجام شد

می متالز - مسوول آمار سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی از ۶۷۱ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صنعتی در شهرستان دلیجان خبر داد و گفت: این میزان سرمایه گذاری ۱۴۱ فرصت شغلی در این شهرستان فراهم کرده است.
۶۷۱ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صنعتی در دلیجان انجام شد

به گزارش می متالز، «بهروز مرادی» روز پنجشنبه اظهار کرد: این میزان سرمایه‌گذاری با صدور ۲۱ پروانه بهره‌برداری در زمینه پودر صنعتی، عایق رطوبتی، الیاف پلی‌استر، ماشین‌آلات و فرآورده‌های نفتی در دلیجان انجام شده است.

وی  اظهار داشت: ۲۴پروانه تاسیس صنعتی نیز با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری ۴۸۳ هزار و ۲۵ میلیارد ریال در ۹ ماه امسال در این شهرستان صادر شد که برآورد اشتغالزایی راه‌اندازی آن‌ها ۴۸۸ مورد است.

مسئول آمارسازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: ۳۴۱ واحد تولیدی با بیش از ۹ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در این شهرستان فعال و هشت هزار و ۳۰۰ فرصت شغلی در این واحدها فراهم است.

وی یادآور شد: دلیجان رتبه سوم سرمایه گذاری بخش صنعتی استان مرکزی را دارد و پنج درصد از مجموع سرمایه‌گذاری صنعتی استان مرکزی متعلق به این شهرستان است و هشت هزار و ۵۰۰ نفر در صنایع فعال دلیجان اشتغال دارند.

مرادی افزود: موقعیت جغرافیایی ویژه دلیجان و فراهم بودن زیرساخت‌های صنعتی شرایط سرمایه‌گذاری، این شهرستان را در بخش صنعت متمایز کرده است.

وی اظهار داشت: مجتمع تولیدی الیاف پلی‌استر دلیجان در زمره بزرگترین مجموعه‌های تولیدی کشور است و واحدهای تولید عایق رطوبتی دلیجان، بیش از ۷۰ درصد نیاز کشور به این محصول را تولید می‌کنند.

دلیجان با ۵۰ هزار نفر جمعیت در جنوب استان مرکزی واقع شده و تنها خوشه صنعتی در تولید عایق رطوبتی و قطب تولید الیاف پلی‌استر کشور است.

عناوین برگزیده