تاریخ: ۰۷ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۰:۰۵
بازدید: ۱۹۸
کد خبر: ۷۸۰۱۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

دولت در بودجه 99 درآمد استان یزد را نابود کرد

می متالز - رئیس مجمع نمایندگان استان یزد، گفت: دولت با کاهش زیاد میزان درآمد حاصل از عوارض فروش یک درصد معادن در بودجه، درآمد استان یزد را نابود کرد.
دولت در بودجه 99 درآمد استان یزد را نابود کرد

به گزارش می متالز، کمال دهقانی فیروزآبادی در نشست مجمع نمایندگان استان با حضور استاندار و مسوولان سازمان برنامه‌ و بودجه استان جهت بررسی بودجه سال 99 استان گفت: در سال 97 برای درآمد حاصل از معادن 8 میلیارد تومان در نظر گرفته‌شده بود که در سال 98 آن را به 1500 میلیارد تومان افزایش دادیم ولی دولت دوباره در بودجه امسال آن را به 15 میلیارد تومان کاهش داده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان بابیان اینکه در شرایط کاهش درآمدهای نفتی باید به سمت منابع غیرنفتی برویم، افزود: به‌هیچ‌عنوان از این منبع درآمدی برای استان یزد نمی‌گذریم و نمایندگان مجلس به جد آن را پیگیری می‌کنند.

وی با اشاره به جلسات مختلف مجمع نمایندگان استان با حضور مسوولان مختلف جهت وصول یک درصد عوارض فروش معادن گفت: طبیعی بود که چون سال اول وصول این عوارض بود قدری کار سخت باشد.

محمدعلی طالبی، استاندار یزد هم در این نشست بابیان اینکه کل درآمد پیش‌بینی‌شده برای سال 97 وصول‌شده است، گفت: در نشست اخیر شورای معادن مصوب شد تا بر اساس درآمد معادن نیم درصد عوارض وصول شود و برای صنایع معدنی چون شکایتی از قبل نداشتیم قرار شد دستگاه‌های ذی‌ربط مراحل قانونی را دنبال کنند.

معاون سازمان برنامه‌ و بودجه استان نیز با بیان اینکه در سال 98 درآمد حاصل از معادن برای استان یزد 287 میلیارد تومان پیش بنی شده بود، گفت: برای سال 99 از سوی استان پیشنهاد 300 میلیارد تومان داده شد که از سوی دولت 580 میلیون تومان پیش‌بینی‌شده است.

محمدرضا نبی تصریح کرد: درآمد حاصل از معادن تنها درآمدی است که 60 درصد آن به استان برمی‌گردد و به‌عنوان یک منبع پایدار درآمدی محسوب می‌شود.

عناوین برگزیده