تاریخ: ۱۷ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۰:۱۲
بازدید: ۵۴۶
کد خبر: ۷۸۸۳۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

رایزنی با رئیس سازمان بنادر و دریانوردی برای حمایت از هپکو

می متالز - عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در نشستی با حضور رئیس بنادر و دریانوردی کشور خواستار حمایت این سازمان از شرکت هپکو در راستای حمایت از تولید ملی شد.
رایزنی با رئیس سازمان بنادر و دریانوردی برای حمایت از هپکو

به گزارش می متالز، علی اکبر کریمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی صبح امروز در نشستی با محمد راستاد رئیس بنادر و دریانوردی خواستار حمایت این سازمان از شرکت هپکو در راستای حمایت از تولید ملی شد.

در این نشست نماینده اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی از رئیس سازمان بنادر خواست شرایطی از طرف این سازمان برای شرکت هپکو مهیا شود که در پروژه‌های سازمان بنادر و کشتیرانی در راستای حمایت از صنایع داخلی از شرکت هپکو حمایت‌های ویژه‌ای صورت گیرد.

در سال ۱۳۹۵ نیز کریمی نماینده اراک و رعنایی مدیرعامل وقت هپکو با معاون وزیر راه و رئیس سازمان بنادر و دریانوردی رایزنی انجام داد که منجر به پیگیری تعیین سهم حداکثری برای هپکو در قرارداد ساخت ۱۲ دستگاه گنتری کرین بندر شهید رجایی با کنسرسیوم لیپهر و هپکو شد.

علیرغم پیگیری‌های صورت گرفته و موافقت اولیه بنادر با واگذاری کل ساخت استراکچر و عملیات فلزی پروژه به شرکت هپکو، اما متأسفانه به علت عدم پیگیری لطف‌اله سعیدی مدیرعامل وقت شرکت هلدینگ هپکو و مشکلات پیش آمده در پایان سال ۹۵ در این شرکت، تنها عملیات نصب به شرکت هپکو واگذار شد و از مجموع ارزش قرارداد به میزان حدود ۱۰۴ میلیون یورو، حدود ۵ میلیون یورو نصیب هپکو شد.

عناوین برگزیده