تاریخ: ۱۱ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۰۵
بازدید: ۲۰۷
کد خبر: ۷۹۸۰۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افتتاح 6 طرح عمرانی و صنعتی در سفر رئیس‌جمهور به استان اردبیل

می متالز - رئیس‌جمهور در جریان سفر یک روزه خود به استان اردبیل تعدادی از پروژه‌های مهم استان در حوزه‌های مختلف سدسازی، صنعت و معدن و فرودگاهی را افتتاح کرد.
افتتاح 6 طرح عمرانی و صنعتی در سفر رئیس‌جمهور به استان اردبیل

به گزارش می متالز، رئیس‌جمهور بلافاصله پس از ورود به اردبیل، ترمینال یک فرودگاه این شهر و همچنین فاز اول بهسازی عوامل پرواز فرودگاه اردبیل را افتتاح کرد.
روحانی در آئین افتتاح طرح‌های صنعت آب استان اردبیل، از طریق ویدئو کنفرانس دستور آغاز عملیات آبگیری سدهای بفراجرد ‌و تازه‌کند در استان اردبیل را صادر کرد. همچنین با حضور رئیس‌جمهور سد مخزنی احمد بیگلو در شهرستان مشگین‌شهر به بهره‌برداری رسید.
رئیس‌جمهور در سفر یک روزه خود به استان اردبیل همچنین خط تولید خودروی تجاری سنگین با نام اصیل ایرانی «چاپار» را در کیلومتر 30 اردبیل به مشگین‌شهر افتتاح کرد. عملیات اجرایی این واحد تولیدی خودروسازی در سال 86 در زمینی به مساحت 50 هکتار آغاز شد و تولید خودروهای سنگین در 3 فاز برای این مجموعه پیش‌بینی شده است که فاز اول این طرح امروز با حضور دکتر روحانی افتتاح شد.
خط تولید لاستیک‌های تمام سیمی کامیونی به عنوان فاز دوم پروژه تولید لاستیک‌های تمام سیمی رادیال در مجتمع صنعتی ارتاویل اردبیل نیز دیروز چهارشنبه با حضور رئیس‌جمهور افتتاح شد.

آمریکا در عمل بگویدراهش ‌اشتباه بوده است

حجت‌الاسلام روحانی همچنین روز چهارشنبه طی سخنانی در آیین افتتاح طرح‌های صنعت آب استان اردبیل،  هدف توطئه‌های دشمنان را شکستن ابهت و عظمت ملت ایران و تسلیم در برابر آنها دانست و با ‌اشاره به مقاومت ملت و تداوم روند شتابان طرح‌های توسعه‌ای کشور به رغم تحریمها و فشارها، تاکید کرد که «این کار شدنی نیست و دشمنان باید از این اقدام غلط و نادرست خود بازگردند».
وی اظهار داشت: هر وقت آنها از نقطه‌ای که توطئه را آغاز کردند، بازگردند ما نیز آماده‌ایم. باید از آن تعهداتی که زیر پا گذاشتند به نقطه اول برگردند و بگویند که نسبت به ملت ایران ‌اشتباه کرده‌اند.
وی با‌ اشاره به اینکه امروز در شرایط سخت تحریم قرار داریم، گفت: اگر توطئه آمریکا علیه ملت ایران نبود، درآمد نفت کشور در این 2 سال حدود 100 میلیارد دلار از آنچه امروز حاصل می‌شود، بیشتر بود. کما اینکه علاوه‌بر آن می‌توانستیم 100 میلیارد دلار نیز اعتبار دریافت کنیم و این در حالی است که تا پیش از تحریم آمریکا، حدود 60 میلیارد دلار اعتبار آماده ورود به کشور بود.
روحانی خطاب به دشمنان ملت ایران، گفت: شما، ملت و حکومتی برتر از ملت و حکومت ایران نیستید؛ ما به ملت شما احترام می‌گذاریم و نسبت به حکومت شما شدیداً معترضیم اما می‌گوییم که راه بازگشت وجود دارد.
رئیس‌جمهور تصریح کرد: با وجود همه این شرایط ملت ایران ملتی پرنشاط و باامید است و تا روزی که این روحیه وجود دارد، شکست نخورده و پله‌پله راه خود را ادامه می‌دهیم.
روحانی با ‌اشاره به افتتاح طرح‌های آب، سدسازی، کانال‌کشی و زهکشی و اینکه در مجموع برای طرح‌های آب و برق استان اردبیل 380 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته، خاطرنشان کرد: این نشان می‌دهد که علی‌رغم تحریم‌ها مسیر توسعه را ادامه می‌دهیم.
وی همچنین افتتاح پروژه‌های گوناگون در استان اردبیل و در سراسر کشور را به معنای حرکت ارزشمند برای توسعه کشور عنوان کرد و گفت: آب و برق را تنها نمی‌توان با توسعه گره زد بلکه با حیات و زندگی مردم مرتبط است.

عناوین برگزیده