تاریخ: ۲۲ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۰۲
بازدید: ۲۲۰
کد خبر: ۷۹۸۴۴
سرویس خبر : آهن و فولاد

بومی سازی، خودباوری صنعتی را به همراه دارد

می متالز - کفعمی مدیر عامل هلدینگ آتیه فولاد نقش جهان که از حامیان دومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران هستند در یاداداشتی به اهمیت مساله بومی سازی و نقش جشنواره ملی فولاد در این زمینه پرداخته اند.
بومی سازی، خودباوری صنعتی را به همراه دارد

به گزارش می متالز، بومی سازی در صنعت فولاد، هویّت ملی صنعت ما را مورد تأکید و زمینه تعآمل علمی بین صنعت خودی و صنعت جهانی را فراهم می نماید که از نتیجه آن نوعی تعآمل صنعتی اتفاق و خودباوری صنعتی حاصل می شود . طی نمودن این مسیر، راه را برای دستاوردهای صنعتی جدید و نوین هموار می سازد،  دستاوردهایی که به یقین در خدمت بومی سازی بکار گرفته خواهند شد.

برگزاری نمایشگاه های بومی سازی بستر و  فرصت  مغتنمی است برای امکان معرفی و به نمایش گذاشتن نوآوری ها و دستاوردهای صنعتی مورد اشاره ، همچنین دریچه ای است برای دستیابی به افق های دوردست جهت توسعه اقتصادی کشور.

با افزایش دانش فنی، رشد بومی سازی و ساخت داخل محقق خواهد شد چرا که این امر می تواند به افزایش ثروت و درآمد ناخالص داخلی و نیز ایجاد اشتغال کمک کند.

امید است در دومین جشنواره ملی فولاد ایران، بومی سازی یکی از اهداف عمده و مورد تأکید این جشنواره قرار گیرد و با مساعدت و حمایت های همه جانبه به سرمایه گذاران و تولیدکنندگان داخلی ، قدرت رقابت و برابری با محصولات و تجهیزات خارجی فراهم، تا به تدریج بومی سازی جایگزین تجهیزات خارجی در پروژه های داخلی شوند.

منبع: چیلان
عناوین برگزیده