تاریخ: ۱۲ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۳۰
بازدید: ۱۱۵
کد خبر: ۷۹۸۶۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نماینده مردم قزوین در مجلس:

دوخطه شدن راه آهن قزوین ــ تهران تا پایان سال اجرایی شود

می متالز - نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: پروژه دوخطه شدن راه آهن قروین ــ تهران ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم با تزریق اعتبار تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.
دوخطه شدن راه آهن قزوین ــ تهران تا پایان سال اجرایی شود

به گزارش می متالز، داوود محمدی، نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی، در شورای اداری استان قزوین که امروز ۱۲ دی در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، تصریح کرد: ما در استان قزوین به لحاظ سرانه ورزشی از جایگاه خوبی برخوردار هستیم و نتیجه آن در مسابقات ملی، آسیایی و جهانی دیده شده است.

وی افزود: در  خصوص سالن ۶۰۰۰ نفری کارهای خوبی انجام شده است اما نیازمند تزریق اعتبار هستیم، این سالن دو میدانی است که تاکنون در قزوین وجود نداشته است، همچنین باید در خصوص فضاهای اختصاص بانوان در حوزه ورزش نیز اقداماتی صورت بگیرد.

همه در مسیری حرکت کنند که مشارکت مردم تقویت شود

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرا رسیدن ایام انتخابات تأکید کرد: در انتخابات فارغ از اینکه چه کسی انتخاب می‌شود آنچه که نیاز داریم مشارکت است، همه باید مسیری را طی کنند که مشارکت مردم را تقویت کنیم چون دشمن به دنبال کاهش مشارکت است.

وی افزود: باید به نوعی حرکت صورت بگیرد که سلایق مختلف در انتخابات مشارکت کنند، علی‌رغم همه مشکلات و تنگناهای موجود مردم بصیرت دارند و عملکردها در این خصوص موثر است.

محمدی بیان کرد: بودجه توسط دولت به مجلس تقدیم شده است و دیگر نمی‌توانیم در دولت کاری کنیم فقط می‌توانیم پیشنهاد دهیم، مدیران و فرمانداران اگر پیشنهادی دارند ارائه دهند تا ما پیگیری می‌کنیم.

وی تصریح کرد: یکی از پروژه‌هایی که باید پیگیری شود دو خطه شدن راه آهن قزوین به تهران است که ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و باید اهتمام جدی باشد امسال به نتیجه برسد، اگر اعتبار بگیرد قابل انجام است و مزایای فراوانی خواهد داشت.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در حال حاضر هر پنج ساعت یک قطار عبور می‌کند که با دو خطه شدن می‌توان هر ساعت یک قطار داشته باشیم، ضمن اینکه امکان قطار سریع‌السیر نیز فراهم می‌شود و نیم ساعته به تهران می‌رسیم، اصل سرمایه گذاری انجام شده است تتمه کار باقی مانده که نگاه معطوف می‌خواهد.

فضاهای درمانی قزوین وضعیت مطلوبی ندارد

وی تأکید کرد: فضاهای درمانی استان نیز وضعیت مطلوبی ندارد به طوری که از ساخت بیمارستان  بیست و دو بهمن  ۹۰ سال و  از ساخت بیمارستان بوعلی و شهیدرجایی‌۵۰ سال می‌گذرد، در واقع سه بیمارستان اصل استانی فرسوده هستند، بیمارستان ۷۵۰ تختخوابی نیاز به منابع ملی دارد که در مجلس در حال پیگیری است.

محمدی بیان کرد: تنها بیمارستان خیریه شهرستان البرز شش ماه تعطیل است، مردم نگرانند این شهرستان ۲۰۰ هزار جمعیت دارد ولی یک بیمارستان دولتی نداریم، بیمارستان ۲۳ میلیارد تومان بدهی داشت که  وزیر بهداشت قول داد این رقم پیگیری و پرداخت شود، تقاضا داریم روند اداری آن نیز تسریع شود چرا که یک روز هم دارای اهمیت است.

استان قزوین در تأمین آب شرب مشکل دارد

وی اظهار کرد: انتقال آب از سد طالقان به قزوین مصوب شده است و ردیف بودجه دارد، تقاضا داریم امسال مراحل لوله‌گذاری به انتها برسد و ۳۰ میلیارد قول داده شده نیز محقق شود، انتظار داریم مشکل آب شرب که مرکز استان نیز با آن روبه‌رو است پیگیری و فاز یک آن تا فروردین ماه افتتاح شود.

رئیس کمسیون اصل ۹۰ مجلس یادآور شد: برای آبیاری نوین نیز احتیاجی به بودجه بیشتری داریم چرا که تجهیزات چندبرابر افزایش قیمت داشته است در این حوزه نیز انتظار حمایت و کمک داریم.

وی تأکید کرد: در حوزه ارتقا تقسیمات کشوری نیز گله‌مندیم، برخی از مناطق ما مانند محمدیه، الموت غربی و شرقی آمادگی تبدیل شدن به شهرستان را داشتند، همچنین تبدیل شدن اقبالیه به بخش و تبدیل برخی از روستاها مانند زیاران و قشلاق پیگری و پرونده تمام شده است اما ابلاغ نشده، حالا که نمی‌توانیم در حوزه معیشت کمک کنیم انتظار می‌رود در این حوزه‌ها به خوبی وارد شویم و موجی از شادی را به ارمغان بیاوریم.

عناوین برگزیده