تاریخ: ۲۵ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۰۱
بازدید: ۳۸۸
کد خبر: ۸۰۲۰۴
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیر گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری:

تحریم های آمریکا اثری بر صنعت فولاد ندارد

می متالز - مدیر گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری گفت: تحریم ها جز نمایش نوشتن و امضاهای آنچنانی آقای ترامپ، چیزی نیست و اثری بر صنعت فولاد کشور نخواهد گذاشت.
تحریم های آمریکا اثری بر صنعت فولاد ندارد

به گزارش می متالز، علی آقا محمدی مدیر گروه اقتصادی دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی در بازدید از دومین نمایشگاه ملی فولاد ایران با اشاره به توافق‌نامه‌های منعقد شده در دومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد، گفت: باید اعلام کرد که تولید فولاد کشور در مسیر پیشرفت صد درصدی در حال حرکت است.

وی در ادامه افزود: تحریم‌های آمریکا علیه صنایع فلزی و معدنی ایران چیزی جز نمایش نوشتن و امضاهای ترامپ نیست و تاثیری نخواهد داشت.

آقامحمدی گفت: نمایشگاه امسال از لحاظ وسعت و حجم اقدامات انجام گرفته نسبت به سال گذشته که اولین دوره برگزاری این نمایشگاه بود، روند رو به رشدی داشته است و این امر نشان می‌دهد که بومی سازی صنعت فولاد کشور در مسیر پیشرفت است و همچنین توان صادرات تولیدکنندگان نیز افزایش یافته و از لحاظ ساخت داخل نیز پیشرفت‌های قابل توجهی داشته‌اند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در مراسم افتتاح این نمایشگاه نیز پانصد میلیون یورو توافق نامه در راستای ساخت داخل منعقد شد و امیدواریم به زودی شاهد حرکت از تولید بیست و هشت میلیون تن فعلی به سمت پنجاه و پنج میلیون تن هدف گذاری شده باشیم.

آقا محمدی گفت: نمایشگاه را بسیار موفق و کار فولادسازان را خیلی خوب ارزیابی می‌کنم.

مدیر گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری در پایان درباره تحریم جدید آمریکا بر علیه صنایع فلزی و معدنی کشور نیز گفت: آمریکا برای چندمین بار است که کشور و صنایع فلزی و معدنی کشور را تحریم می‌کند ولی ما نیز راه را بلد هستیم و در مسیری که او مسدود می‌کند حضور نداریم.

آقامحمدی افزود: بنابراین این تحریم‌ها جز نمایش نوشتن و امضاهای آنچنانی آقای ترامپ، چیزی نیست و اثری بر صنعت فولاد کشور نخواهد گذاشت.

عناوین برگزیده