تاریخ: ۲۶ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۳۸
بازدید: ۲۳۲
کد خبر: ۸۰۳۹۰
سرویس خبر : آهن و فولاد
رئیس بومی سازی فولاد مبارکه:

تولید پایدار، نیازمند تامین پایدار بدون وابستگی است

می متالز - رئیس بومی سازی فولاد مبارکه گفت: تولید پایدار، نیازمند تامین پایدار مواد و تجهیزات مورد نیاز است که این مورد تنها با بومی سازی و بدون وابستگی امکان پذیر است.
تولید پایدار، نیازمند تامین پایدار بدون وابستگی است

به گزارش می متالز، مسیب فروغی در مراسم اختتامیه دومین نمایشگاه و جشنواره ملی فولاد کفت: یک صنعت باید برای بدست آوردن تولید پایدار، تامین پایداری را به وجود آورد و لزوم تامین پایدار، تداخل نداشتن با عوامل سیاسی و جغرافیایی است،  بنابراین زمانی که تولید و تامین ساخت داخل باشد تضمین کننده تامین پایدار در صنعت است.

 وی در ادامه افزود: مجتمع فولاد مبارکه در این راستا از سال 1380 به صورت ساختار یافته در حوزه بومی سازی فعالیت خود را آغاز کرد و در حوزه قطعات، تجهیزات و مواد مصرفی کار را شروع و ادامه داده و در سال جاری مرحله بومی سازی خطوط تولید در فولاد مبارکه آغاز شده است.

رئیس بومی سازی فولاد مبارکه ادامه داد: فعالیت های فولاد مبارکه در زمینه بومی سازی باعث شده است که در زمان جنگ اقتصادی و تحریم های ظالمانه هیچ خدشه ای به تولید مجتمع وارد نشود و علاوه بر این توسعه هم در این زمان به وجود آمده است.

فروغی افزود: در آغاز بومی سازی 30 درصد تجهیزات و قطعات ساخت داخل بوده و اکنون بعد از 18 سال نزدیک به 80 درصد قطعات و تجهیزات بومی سازی شده و در داخل ساخته می شوند.

وی خاطر نشان کرد: در کنار افزایش تولید، توجه به بومی سازی و افزایش ساخت قطعات و تجهیزات در داخل کشور بسیار قابل اهمیت است و فولاد مبارکه توانسته است با اقدامات مناسب ضمن گسترش صادرات و افزایش توان تولیدی و بومی سازی در مجتمع، به صنعت فولاد کشور کمک های شایانی نمایند.

عناوین برگزیده
پنج ضلعی مخل فضای کار
وضعیت محیط کسب‌وکار در زمستان ۱۴۰۲ از نظر فعالان اقتصادی زیرمجموعه اتاق بازرگانی بررسی شد

پنج ضلعی مخل فضای کار