تاریخ: ۲۱ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۰۶
بازدید: ۱۷۰
کد خبر: ۸۰۷۴۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

ظرفیت طلایی خراسان جنوبی بر مدار اجرا

می متالز - استاندار خراسان جنوبی گفت: شرکت ایمیدرو در زمینه‌های مختلف و در راستای کمک به توسعه خراسان جنوبی اقدامات مهمی داشته و پیگیری پروژه‌های معدنی نشان از توجه به این بخش دارد.
ظرفیت طلایی خراسان جنوبی بر مدار اجرا

به گزارش می متالز، محمدصادق معتمدیان، شنبه شب ۲۱ دی، در جلسه جمع‌بندی سفر معاون وزیر صمت اظهار کرد: خراسان جنوبی یکی از استان‌های قطب معدنی کشور است که تاکنون بیش از ۴۰ ماده معدنی فلزی و غیرفلزی در آن شناسایی شده است.

وی با اشاره به ذخایر معدنی مطلوب استان، افزود: بیش از ۷۵ درصد از ذخایر قطعی زغال سنگ مربوط به خراسان جنوبی است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به توجه ویژه شرکت ایمیدرو به خراسان جنوبی و مطالعات و اکتشافاتی که توسط این شرکت انجام شده، بیان کرد: این شرکت در زمینه‌های مختلف و در راستای کمک به توسعه خراسان جنوبی اقدامات مهمی داشته است.

معتمدیان ادامه داد: بحث ژئوفیزیک هوایی در سال جاری به اتمام رسیده و بیش از ۸۵ هزار کیلومتر مطالعات انجام و در حوزه سرمایه‌گذاری و واگذاری معادن اقدامات خوبی انجام شده است.

وی با اشاره به احیای پروژه فولاد قاین به عنوان یکی از بزرگترین پروژه‌های معدنی، تصریح کرد: در بحث معدن طلای خوسف نیز اقدامات خوبی انجام شده است.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: طرح فرآوری و استحصال طلای معدن هیرد استان نیز پیشرفت خوبی داشته و بازدید امروز نشان از جدی بودن پروژه دارد.

معتمدیان ادامه داد: در راستای تکمیل سند توسعه وزارت صمت که در ۱۲ استان در حال انجام است جلساتی برگزار کرده‌ایم که امیدواریم با همکاری ایمیدرو شاهد توسعه معادن، زیرساخت‌های معدنی و تکمیل پروژه‌ها باشیم که از اولویت‌های جلسات و بازدیدهای امروز بود.

نظر افضلی، نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه بیان کرد: شخرستان نهیندان به علت داشتن کانی‌های معدنی فراوان جدولی از مندلیف را در دل خود دارد.

وی با بیان اینکه شهرستان نهبندان قطب عسلویه معدنی استان است، اظهار کرد: فعالیت‌های شرکت ایمیدرو باعث ایجاد بارقه‌ای از امید در دل مردم شده و با ایجاد شغل مهاجرت معکوس را سبب شده است.

محمدمهدی خطیب، مشاور استاندار خراسان جنوبی در امور آمایش سرزمین، محیط زیست و توسعه پایدار نیز در این جلسه اظهار کرد: خراسان جنوبی به لحاظ جایگاه زمین شناسی شرایط خاصی دارد.

وی افزود: بخش‌هایی از استان وجود دارد که هیچ اکتشافی در ان انجام نشده و اکتشاف معادن این مناطق می‌تواند امیدبخش باشد.

مشاور استاندار خراسان جنوبی با اشاره به کانسارهای ارزشمند فلزی و غیرفلزی در استان، بیان کرد: توجه به این بخش و درنظرگرفتن اعتبارات می‌تواند باعث ایجاد اشتغال و توسعه پایدار شود.

خطیب با تشکر از شرکت ایمیدرو از سوی جامعه دانشگاهی استان، یادآور شد: پتانسیل دانشگاه‌های خراسان جنوبی در اختیار سرمایه‌گذاران و مسئولان است تا بتوانیم از مواهب استان بهترین بهره را ببریم.

عناوین برگزیده