تاریخ: ۲۹ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۰۶
بازدید: ۲۷۷
کد خبر: ۸۰۸۳۰
سرویس خبر : محیط زیست
دهمرده:

خسارت ۱۱۰۰ میلیارد تومانی به سیستان و بلوچستان نشان از عمق فاجعه دارد

می متالز - عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان مجلس با بیان اینکه عمق فاجعه در این استان بسیار است، گفت: سیلاب اخیر تاکنون ۱۱۰۰ میلیارد تومان به بخش‌های کشاورزی، شهری و راه‌های این استان خسارت وارد کرده است.
خسارت ۱۱۰۰ میلیارد تومانی به سیستان و بلوچستان نشان از عمق فاجعه دارد

به گزارش می متالز، حبیب‌الله دهمرده با اشاره به آخرین وضعیت قطعی برق و گاز به مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان گفت: براساس برآورد‌های اولیه سیلاب اخیر تاکنون ۱۱۰۰ میلیارد تومان به بخش‌های کشاورزی، شهری و راه‌های این استان خسارت وارد کرده است البته براساس آخرین آمار از مجموع ۸۷۷ روستای سیستان و بلوچستان که دچار قطعی برق شده بودند تاکنون برق بیش از 800  روستا وصل شده است.

نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به دلیل عدم ایجاد زیرساخت‌ها در استان سیستان و بلوچستان قطعی برق و گاز در زمان ریزش باران و سیل گسترده است به همین دلیل باید زیرساخت‌ها پیش از این ایجاد می‌شدند.

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مسیر رودخانه هیرمند باید اصلاح و سیل‌بندها احداث شوند تا باران به جای تبدیل شدن به سیل و ایجاد زحمت برای مردم در مسیر خود حرکت کرده و موجب رونق کشاورزی شود.

وی اضافه کرد: اگرچه فرصت‌های بسیاری برای لایروبی و اصلاح مسیر رودخانه هیرمند وجود داشته است اما استانداری، فرمانداری، شهرداری و وزارت کشور در این زمینه اقدامی نکردند این در حالی است که این فرصت‌سوزی‌ها موجب نارضایتی مردم نسبت به نظام خواهد شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه ارگان‌هایی همچون سپاه پاسداران، بسیج و دیگر نهادهای دولتی و مردمی کمک‌های بسیاری به بلوچستان رسانده‌اند اما عمق فاجعه در این استان بسیار است، افزود: انتظار اینکه استان سیستان و بلوچستان یک شبه تغییر کند را نداریم اما باید برنامه‌های کوتاه و بلند مدتی برای بازسازی و آبادانی این استان  اجرایی شود.

عناوین برگزیده
پنج ضلعی مخل فضای کار
وضعیت محیط کسب‌وکار در زمستان ۱۴۰۲ از نظر فعالان اقتصادی زیرمجموعه اتاق بازرگانی بررسی شد

پنج ضلعی مخل فضای کار