تاریخ: ۱۷ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۰۹:۰۰
بازدید: ۲۰۲
کد خبر: ۸۱۶۳۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۱۲ بازرس ویژه بازار در نقاط مختلف شهر ارومیه مستقر شدند

می متالز - معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه چهار کانکس به منظور استقرار بازرسان اصناف و تعزیرات حکومتی در نقاط مختلف شهری ارومیه جای‌گذاری شده تا نظارت مستمر بر بازار انجام شود، گفت: ۱۲ بازرس به صورت دائمی در این کانکس‌ها مستقر هستند.
۱۲ بازرس ویژه بازار در نقاط مختلف شهر ارومیه مستقر شدند

به گزارش می متالز، علیرضا محمودی  اظهار داشت: این بازرسان در کانکس‌های مستقر در خیابان‌های عطایی، مدرس، اول شمالی و میدان میوه‌ و تره‌بار ارومیه حضور دارند تا نظارت دقیق بر بازار صورت گیرد.

وی ادامه داد: بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت، بازرسی اصناف و سازمان تعزیرات حکومتی به طور مشترک در این محل‌ها مستقر و بر بازار نظارت دارند.

وی اضافه کرد: بحث نظارت مستمر بر بازار و نحوه عرضه کالا و خدمات در اولویت مسوولان است تا مشکلی در این زمینه وجود نداشته باشد.

وی تاکید کرد: تمامی تدابیر لازم برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها در بازار اندیشیده شده و تیم‌های نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف و تعزیرات حکومتی بر روند قیمت کالاها در بازار بیش از پیش نظارت می‌کنند.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: ۹۰۰ بازرس افتخاری مردمی نیز با هدف نظارت بیشتر و دقیق‌تر در استان فعال بوده و بازار را رصد می‌کنند.

محمودی اظهار داشت: همچنین ۹۵ بازرس سازمان صنعت، معدن و تجارت و ۷۵ بازرس اتاق اصناف در این استان فعال هستند.

وی تاکید کرد:همچنین بازرسی‌های روزانه و مشترک این سازمان همراه با تعزیرات حکومتی و بازرسی اصناف از ساعت ۱۰ صبح تا هشت شب در حال انجام است و برخوردهای لازم با متخلفان صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: مردم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و احتکار به صورت شبانه‌روزی با شماره تلفن ۱۲۴ نظارت و بازرسی ادارات صنعت، معدن و تجارت شهرستان‌ها و استان تماس بگیرند.

وی ادامه داد: این سامانه جهت دریافت هرگونه گزارش گران‌فروشی، احتکار، کم‌فروشی و هرگونه تخلفات صنفی در خدمت عموم شهروندان است.

رسیدگی به قیمت‌ها و بازرسی از واحدهای صنفی در طول سال از وظایف سازمان صنعت و معدن و تعزیرات حکومتی است.

۱۰۳ هزار و ۳۹۱ واحد دارای پروانه در این استان فعالیت می‌کند؛ ۲۰ هزار و ۵۶۷ مورد از اصناف فعال در بخش تولیدی، ۴۹ هزار و ۹۷۱ واحد در بخش توزیعی، ۱۳ هزار و ۶۴۹ واحد در بخش خدماتی و ۱۹ هزار و ۱۹۷ واحد نیز در بخش خدماتی فنی فعالیت می‌کنند، این تعداد واحد پروانه‌دار در قالب ۱۷ اتاق اصناف و ۲۳۵ اتحادیه صنفی فعالیت می‌کند که از ابتدای امسال ۱۹ انتخابات در اتحادیه‌های صنفی آذربایجان‌غربی برگزار شده‌است.

چهار درصد از واحدهای صنفی کشور در این استان قرار دارد؛ بخش اصناف بزرگترین بخش اقتصادی آذربایجان‌غربی است که صدها هزار خانوار در استان از مزایای آن بهره‌مند هستند.

عناوین برگزیده