تاریخ: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۱۲
بازدید: ۴۴۵
کد خبر: ۸۳۰۲۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

3 نکته درباره شرایط جدید «ثقزوی»

می متالز - عمران و سازندگی قزوین شرایط جدید شرکت را اعلام کرد.
3 نکته درباره شرایط جدید «ثقزوی»

به گزارش می متالز، شرکت عمران و سازندگی قزوین اعلام کرد: با توجه به درج برخی از گزارش ها و تحلیلهای نادرست و غیر واقعی موثر بر تعیین ارزش سهام شرکت توسط کاربران سایتهای اینترنتی و کانالهای تلگرامی فعال در حوزه بورس و بازار سرمایه (از جمله سایت سهام یاب و کانالهای تلگرامی پرتفوی سبز و ثقزوی) لازم است توضیحات زیر به منظور شفاف سازی، به سهامداران و دیگر فعالان بازار سرمایه اعلام گردد:

پروژه نیروگاه بادی، توسط شرکت "انرژی بادی کوهین (سهامی خاص)" پیگیری و انجام می‏گردد و شرکت عمران و سازندگی استان قزوین تنها 49 درصد سهام آن شرکت را در اختیار دارد.

درحال حاضر با اعمال تحریمهای جهانی علیه ایران واردات تجهیزات نیروگاهی امکان پذیر نبوده و جذب سرمایه‏ گذاری خارجی عملاً غیرممکن گردیده است.

علی‏رغم افزایش هزینه های احداث نیروگاه، ناشی از افزایش سه برابری قیمت ارز و عدم افزایش نرخ خرید تضمینی برق توسط وزارت نیرو در دوسال گذشته، احداث نیروگاه‏های بادی توجیه اقتصادی خود را از دست داده است.

مدتی است که پیگیری احداث نیروگاه توسط "شرکت انرژی بادی‏کوهین" نیز متوقف شده و اعتبار برخی از مجوزهای اخذ شده برای آن منقضی گردیده است و این موضوع تا اعمال تغییرات سیاستی و توجیه‏پذیرگشتن مجدد طرح و امکان جذب سرمایه گذار در آن، متوقف می باشد.

عناوین برگزیده