تاریخ: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۴۵
بازدید: ۲۱۷
کد خبر: ۸۳۰۶۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

احتمال لغو قرارداد تجاری چین و آمریکا در اثر شیوع ویروس کرونا

می متالز - چین متعهد شده ۸۸.۷ درصد واردات محصولات تولید شده در امریکا را از ۲۰۲۱ نسبت به ۲۰۱۷ افزایش دهد. اختلال طولانی مدت در تقاضا به خاطر شیوع ویروس کرونا می‌تواند رسیدن به این اهداف را سخت‌تر کند.
احتمال لغو قرارداد تجاری چین و آمریکا در اثر شیوع ویروس کرونا

به گزارش می متالز، اگر شیوع ویروس کرونا در چین باعث اختلال طولانی‌مدت در تقاضا شود، قرارداد تجاری اخیر بین پکن و واشنگتن هم تحت تأثیر قرار می‌گیرد.
تحلیلگران پنجیوا ریسرچ طی یادداشتی با اشاره به قرارداد تجاری که بین دو اقتصاد برتر دنیا در اواسط ژانویه امضا شد نوشتند: «چین متعهد شده ۸۸.۷ درصد واردات محصولات تولید شده در امریکا را از در ۲۰۲۱ نسبت به ۲۰۱۷ افزایش دهد. اختلال طولانی مدت در تقاضا می‌تواند رسیدن به این اهداف را سخت‌تر کند».
این گزارش در شرایطی منتشر می‌شود که چین در حال مبارزه برای جلوگیری از شیوع ویروسی است که حداقل ۵۹۰۰ نفر را مبتلا و بیش از ۱۰۰ نفر را در این کشور کشته و باعث نگرانی بازارهای جهانی شده است.
چین شهر ووهان، مرکز استان هبئی را که محل انتشار این ویروس است به همراه چندین شهر دیگر از این استان بسته است. ووهان و منطقه هفئی و جیانگسو در اطراف آن به خاطر انتشار ویروس بسته شده‌اند، قطب‌های اصلی تولید چین هستند و با شرکت‌های امریکایی کار می‌کنند.
در این گزارش آمده است: «بررسی اطلاعات نشان می‌دهد بیش از ۴۵۰ واردکننده امریکایی توسط شرکت‌هایی تأمین می‌شوند که در استان هبئی قرار دارند.

عناوین برگزیده