تاریخ: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۰۰:۳۹
بازدید: ۱۷۹
کد خبر: ۸۵۸۰۴
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

صادرکنندگان چینی اکستروژن‌های آلومینیومی، با تعرفه مالیاتی اتحادیه اروپا روبرو می‌شوند

می متالز - اتحادیه اروپا صنعت اکستروژن چین را به اعمال تعرفه‌های مالیاتی سنگین تهدید کرده است. اتحادیه اروپا هدف از این اقدام را حفظ صنعت اکستروژن و فرصت‌های شغلی در اروپا عنوان کرده است.
صادرکنندگان چینی اکستروژن‌های آلومینیومی، با تعرفه مالیاتی اتحادیه اروپا روبرو می‌شوند

به گزارش می متالز، اتحادیه اروپا درحال تکمیل تحقیق برروی میله، مفتول، پروفیل و لوله‌های آلومینیومی واردشده به اتحادیه اروپا از طرف چین است. به‌گفته مسوولین مربوطه در اتحادیه اروپا، این محصولات چینی زیر قیمت بازار اروپا به این منطقه وارد ‌شده و درواقع دامپینگ یا بازارشکنی محسوب می‌شوند.

این تحقیق مشخص خواهد کرد که آیا محصولات واردشده از چین باعث شکست قیمت شده و آیا این مسأله به اقتصاد اتحادیه اروپا لطمه وارد می‌کند یا خیر؟!

این تحقیق براساس شکایت هفت تولیدکننده اصلی در اروپا در تاریخ سوم ماه ژانویه سال جاری صورت گرفته است. درواقع این هفت شرکت، یک چهارم تولید این محصولات را برعهده دارند.

به‌گفته مسوولین شرکت‌های فوق، اعمال عوارض گمرکی سنگین برروی محصولات چینی ضروری بوده و لازم است که به‌سرعت صورت گیرد.

براساس قوانین اتحادیه اروپا، این کمیسیون طی هشت ماه آینده فرصت دارد تا درباره اعمال آنتی‌دامپینگ یا مقابله با بازارشکنی چین تصمیم بگیرد و درنهایت ١٤ ماه فرصت دارد تا درباره اعمال مالیات و میزان آن، تصمیم قطعی خود را اعلام کند. اعمال این مالیات تا پنج سال آینده پابرجا خواهد بود.

عناوین برگزیده