تاریخ: ۰۹ دی ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۱:۱۹
بازدید: ۲۹۵
کد خبر: ۸۶۷۲
سرویس خبر : انرژی
نانواکناری با اشاره به ادعای ۲۴عضو کنگره آمریکا درباره برجام:

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بارها ادعای واهی نقض برجام توسط ایران را رد کرده است

می متالز - عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در بازرسی‌هایی که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی انجام داده، نقض برجام از سوی ایران به شدت رد شده است.
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بارها ادعای واهی نقض برجام توسط ایران را رد کرده است

به گزارش می متالز، ولی‌الله نانواکناری در خصوص ادعای نقض برجام توسط ایران از سوی 24عضو کنگره آمریکا، اظهار داشت:  این دروغگویی آمریکایی‌ها برای اولین بار نبوده و آخرین مرتبه دروغگویی آن‌ها نیز نخواهد و در آینده نیز چنین اتهامات واهی را مطرح خواهند کرد، به معنای دیگر روح استکباری آن‌ها سبب می‌شود که چنین ادعاهای نادرستی را بیان کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی سازمان ملل متحد و نهادهای رسمی مسئول این کار، چنین ادعای را مکررا رد کرده است، بیان کرد: در بازرسی‌هایی که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی انجام داده، نقض برجام از سوی ایران به شدت رد شده است.

وی افزود: آمریکا خوی استکباری دارد و ما اقدام آمریکایی‌ها که بارها از سوی مسئولان دولتی و پارلمانی این کشور مشاهده شده را محکوم می‌کنیم.

براساس این گزارش، 24 عضو کنگره آمریکا با ارسال نامه ای به رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا، جیمز متیس وزیر دفاع و مایک پمپئو رئیس سازمان سیا مدعی شدند که ایران تاکنون مفاد برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را در هشت مورد نقض کرده این در حالی است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون 9 بار پایبندی ایران به برجام را اعلام کرده است.

عناوین برگزیده