تاریخ: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۰۱
بازدید: ۲۰۸
کد خبر: ۸۷۶۴۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

هند، اقتصادی زیان دیده از کرونا

می متالز - هند به عنوان سومین اقتصاد بزرگ آسیا درست با شروع نشانه های بهبود و پیش بینی های رشد چشمگیر اقتصادی این کشور، همراه بود که گسترش ویروس کرونا، تبدیل به یک تهدید جدید برای اقتصاد این کشور شد.
هند، اقتصادی زیان دیده از کرونا

به گزارش می متالز، طبق نظرسنجی های انجام شده، داده های روز جمعه نشانگر این امر است که شاخص رشد اقتصادی هند برای اولین بار طی هفت ماه گذشته شتاب گرفته است و تا ماه دسامبر به ۴.۷ درصد رسیده است.

این در حالی است که، این رشد با شروع کرونا موجب اختلال در زنجیره های عرضه جهانی شد و با تعطیلی کارخانه های چین، فعالیت تجاری کشورها نیز محدود شد.

رشد ۴.۳ درصدی  اقتصاد هند در سه ماه گذشته احتمالاً ناشی از رشد مجدد تولیدات کشاورزی، بهبود صنعت خدمات و افزایش هزینه های دولت برآورد شده است. اما نامتوازن بودن این روند و افزایش میزان مصرف داخلی نسبت به تولید ناخالص داخلی، روند بهبود اقتصادی را به تعویق انداخته است.

در نتیجه، اقتصاددانان انتظار دارند که دولت برآورد خود را از رشد ۵ درصدی تولید ناخالص داخلی برای سال مالی تا ماه مارچ، حفظ کند.

بر این اساس، ویروس کرونا روند جدیدی را در مباحث اقتصادی این کشور ایجاد کرده است. بانک جهانی با مشاهده رشد اقتصاد جهانی در نیمه اول سال ۲۰۲۰ میلادی از کاهش سرعت رشد اقتصاد در سال های آتی خبر می دهد در حالی که اختلال عرضه های مواد دارویی و خودرو در این کشور در سال جاری میلادی قابل لمس است.

همچنین به‌ دلیل آنکه رشد اقتصادی بیشتر در ماه‌های اکتبر و دسامبر سال گذشته کاهش یافته ؛ بانک مرکزی تحت فشار قرار خواهد گرفت تا با استفاده از ابزارهای سیاست جدید خود سیستم های پولی را سهولت بخشد.

از نظر یکی از مقامات بانک مرکزی هند سیاست موجب اختلال در اقتصاد و رشد این کشور شده و دهلی سالها است که با اختلافات فرقه ای روبرو شده است.

هند بیش از یک پنجم کالاهای غیر نفتی و غیر طلای خود را از چین وارد می کند و توقف تولید در این کشور خطرات نزولی را برای پنجمین اقتصاد بزرگ جهان به همراه دارد.

حتی قبل از شروع انتشار این ویروس، بررسی ها نشان می داد که هزینه های مصرف کننده در حال کاهش بوده و تمایل سرمایه گذاران هندی برای تجارت رو به افول گذاشته است.

آمارها نشان می‌دهد که خروجی و بازده کارخانه ها در دو سوم کمتر از سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۹  شده و با اختلالاتی روبرو است.

عناوین برگزیده