تاریخ: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۱۹
بازدید: ۲۲۱
کد خبر: ۹۰۵۷۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیر نظارت بر بورس ها اعلام کرد:

عدم تایید معاملات امروز امکان پذیر نیست/ گلایه از برخی شرکت های نرم افزاری

می متالز - مدیر نظارت بر بورس ها درخواست برخی سهامداران مبنی بر عدم تایید معاملات امروز به دلیل بروز اختلال در خدمات رایان هم افزار را رد کرد و خواهان رعایت الزمات توسط شرکت های نرم افزاری شد.
عدم تایید معاملات امروز امکان پذیر نیست/ گلایه از برخی شرکت های نرم افزاری

به گزارش می متالز، محسن خدابخش در واکنش به این نکته که عده ایی از سهامداران با توجه به اختلال امروز در خدمات شرکت رایان هم افزا و بروز مشکلاتی در 16 شرکت کارگزاری و عدم مشاهده مانده حساب و نبود امکان فروش، خواهان ابطال و عدم تایید معاملات شده اند گفت: چنین امکانی وجود ندارد. چرا باید مشکل یک شرکت، گیربانگیر دیگر سهامداران و شرکت های کارگزاری شود؟

وی ادامه داد: متاسفانه شرکت رایان هم افزا قادر به بروز رسانی اطلاعات نشده و حتی نتوانست حداقل اطلاعات مربوط به چهارشنبه را ارسال کند. بنابراین این مشکل نباید به همه بازار و مخصوصا" هسته معاملات تسری داده شود و خوشبختانه مشخص شد که چنین اختلالاتی ربطی به هسته معاملات ندارد. 

این مقام مسوول افزود: واقعیت این است که حجم و اندازه و تعداد شرکت ها و سهامداران فعلی بازار سرمایه با گذشته به هیچ وجه قابل مقایسه نبوده و از تاکیدات سازمان بورس، سرمایه گذاری و توسعه همه جانبه شرکت های نرم افزاری، کارگزاری ها و... با توجه به وسعت سال های اخیر بازار سرمایه است ولی متاسفانه برخی شرکت ها با عدم توجه به این موارد و به رغم تحولات متعدد سامانه معاملات، موجب خدشه دار شدن برند خود و در نهایت بازار سرمایه می شوند.  

خدابخش در برابر این سوال که آیا سازمان بوبرس توصیه ها و الزاماتی هم به شرکت های نرم افزاری و ارایه دهنده خدمات آنلاین (OMS) کرده  توضیح داد: بله. از مدت ها پیش تاکید شده که شرکت ها سرمایه گذاری و توسعه خدمات را جدی بگیرند و این مورد را به عنوان هزینه تلقی نکنند.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده