تاریخ: ۲۳ دی ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۲:۲۱
بازدید: ۷۴۲
کد خبر: ۹۰۷۳
سرویس خبر : انرژی
سی ان ان مانی منتشر کرد

چین از شرکت نفتی ونزوئلا شکایت کرد

می متالز - چین، ونزوئلا را برانگیخته تر می کند.
چین از شرکت نفتی ونزوئلا شکایت کرد

به گزارش می متالز، یکی از بزرگترین شرکت های دولتی چین علیه شرکت نفتی دولتی ونزوئلا (PDVSA) دادخواست ثبت کرده است. این دادخواست در دادگاه ایالات متحده ثبت شده و براساس آن این شرکت ادعا می کند که شرکت نفت ونزوئلا میلیون ها دلار به او بدهکار است.

شرکت نفت و گاز Sinopec، از شرکت نفتی دولتی ونزوئلا برای 23.7 میلیون دلار به علاوه خسارت و سود شکایت کرده است. این شرکت چینی، PDVSA را به نقض قرارداد و توطئه برای گمراه کردن، متهم کرده است.

طبق اسناد دادگاهی که 27 نوامبر در هوستون تگزاس برگزار شد، شرکت Sinopec ادعا می کند که PDVSA نیمی از سفارش 43.5 میلیون دلاری برای محصولات فولادی را پرداخت نکرده است. این پرونده برای اولین بار توسط فایننشال تایمز منتشر کرد.  

مبلغ مورد بحث در مقایسه با بدهی های عظیم ونزوئلا، مبلغ کوچکی است. بدهی هایی که دولت در تلاش برای بازپرداخت آنهاست.

طبق گزارش دانشگاه هاروارد، دولت ونزوئلا و شرکت نفتی دولتی PDVSA به تنهایی بیش از 60 میلیارد دلار به صاحبان اوراق قرضه بدهکارند. در کل کشور 196 میلیارد دلار بدهکار است.

بانک های دولتی چین بین سال های 2007 تا 2016، 60 میلیارد دلار به ونزوئلا وام داده اند. این پرونده نشان می دهد که پکن به طور بی سابقه ای در کشورهای امریکای جنوبی حضور پیدا کرده است.

Sinopec از شکایت خود عقب نشینی نمی کند و می خواهد PDVSA به خاطر طبیعت ریاکارانه و وعده جعلی برای پرداخت کامل تنبیه شود.

Sinopec ادعا می کند PDVSA پشت مجموعه ای از شرکت های تابعه و وابسته پنهان شده است.

با این حال پرداخت صورت حساب Sinopec جز مهمترین مساله های ونزوئلا نیست.

این کشور در معرض بحران انسانی قرار دارد. کمبود شدید غذا و دارو بیداد می کند. بسیاری از مردم ونزوئلا قادر به خرید کالاهای اساسی نیستند، چرا که قیمت به سرعت افزایش می یابد. ارزش بولیوار، ارز این کشور به کمتر از یک دهم یک پنی امریکا شده است و بانک مرکزی این ونزوئلا تنها 10 میلیارد دلار در اختیار دارد.

PDVSA ماه گذشته 1.1 میلیارد دلار از بدهی اش را پرداخت کرده است. کمی بعد، نیکلاس مادورو، رییس جمهور ونزوئلا گفت: دولت ونزوئلا و PDVSA به دنبال بازپرداخت بدهی های خود است.

این در حالی بود که چند وقت پیش ونزوئلا اعلام کرده بود نمی تواند تمام بدهی هایش را پرداخت کند.

نفت تنها منبع درآمد این کشور است که دولت می تواند از طریق آن برای 30 میلیون شهروند این کشور موادغذایی و دارو خریداری کرد. از آنجایی که دولت سومدیریت های زیادی در زمین های کشورهای انجام داده است، تقریبا تمام موادغذایی را وارد می کند.

عناوین برگزیده