تاریخ: ۰۱ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۰۰
بازدید: ۳۰۵
کد خبر: ۹۲۸۹۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پیام تبریک سرپرست معاونت امور صنایع به مناسبت فرارسیدن سال جدید

می متالز - سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت طی پیامی فرارسیدن سال جدید را حضور مردم شریف ایران و جامعه صنعتی تبریک گفت.
پیام تبریک سرپرست معاونت امور صنایع به مناسبت فرارسیدن سال جدید

به گزارش می متالز، مهدی صادقی نیارکی در این متن آورده است:

یا مقلب القلوب والابصار یا مدبرالیل والنهار یا محول حول والاحوال حول حالنا الی احسن الحال

با استعانت از پروردگار بزرگ، فرارسیدن بهاران شکوهمند را که هنگامه ی تجلی مواهب الهی بر بستر طبیعت است را حضور همه مردم شریف ایران به ویژه جامعه صنعتی کشور تبریک عرض نموده و از آستان حضرت احدیت مزید توفیقات برای خدمتی سرشار از شور و نشاط و مملو از توکل الهی در جهت رشد وشکوفایی ایران اسلامی را مسالت می نمایم.

فصل بهار نوید بخش سالی نو برای این مرز و بوم است و امیدواریم در این سال جدید به پشتوانه مردم به ویژه صنعتگران کشورمان شاهد شکوفایی صنعت کشورمان در این کارزار اقتصادی باشیم.

سالی که گذشت؛

صنعت کشور سال 98 را در شرایطی آغاز کرد که تلاطم های ناشی از سیل وزلزله را درنوردید و با پشتکاری وصف ناشدنی دغدغه های اقتصادی را با فعل خواستن و توانستن صرف کرد و چالش هایی پیش روی تولید را با تدبیر‌های به موقع به فرصتی برای توسعه بخش تولید در بخش های مزیت دار تبدیل کرد.

به تعبیر دیگر صنعتگران کشورمان به رغم رویارویی با محدودیت های بین المللی ‌در خط مقدم جبهه اقتصادی توانستند، تحقق منویات مقام معظم رهبری را در رونق تولید متبلور سازند.

در چنین بستری فرصت های سرمایه گذاری در پروژه نهضت ساخت داخل به عنوان یکی از محورهای هفت گانه وزارت صنعت ، معدن وتجارت متمرکز شد و شاهد رویدادهای مهمی از توسعه و تعمیق ساخت داخل با محوریت استقلال صنعتی بودیم.

برپایی نمادین بیش از 10رویداد در قالب میز های تخصصی تعمیق ساخت داخل و بیش از دهها رویداد دیگرصنعتی توسعه عمق ساخت داخل در صنایع راهبردی نظیر خودرو، پتروشیمی، فولاد، مخابرات و... که به داخلی سازی بیش از 220 قطعه و تجهیز صنعتی و چندین خط تولید انجامید از جمله مهمترین دستاوردهای جامعه صنعتی در دوران شکست تحریم ها بود.

سیاست راهبردی «نهضت ساخت داخل» با تکیه واعتماد بر پتانسیل ها و ظرفیت های داخلی و برپایی میزهای تخصصی تعمیق ساخت داخل نقش مهمی در بهم رسانی نیازها وتوانمندی های صنعتی در داخل کشور داشت که این اتفاقات مرهون تلاش‌ها‌ی بی دریغ ودلسوزانه خیل عظیمی ازکارکنان و صنعتگران این مرز و بوم بود.

ارمغانی که با شکست توطئه زمین گیری تولید، فصل جدیدی را در صنعت کشور با محوریت این نهضت رقم زد و شاهد ترغیب سرمایه گذاران به بهره‌گیری از پتانسیل های موجو در صنایع بومی و توانمندی های تولیدکنندگان کشورمان بود. این رخداد ها علاوه برکاهش وابستگی ارزی و واردات اقلام خارجی، بستر ساز ارتقاء سطح آگاهی جامعه صنعتی کشور به ضرورت توجه به تحقق اقتصاد مقاومتی و درون گرایی شد.

البته سال 98 را در حالی به پایان رساندیم که متاسفانه کشور با بیماری جهانی(ویروس کرونا)دست به گریبان بود و جامعه صنعتی کشور به رغم تمام کاستی ها باردیگر در کنار مردم کشورمان حماسه ای از جنس همدلی را رقم زد و با تلاش شبانه روزی و توسعه ظرفیت تولید محصولات بهداشتی و ضد عفونی کننده در کنار کادر درمانی ، سعی در عبور از این شرایط بحرانی داشت.

افزایش تولید محصولات مورد نیاز برای مقابله با این ویروس جهانی در بازه زمانی کوتاهی به مهمترین اولویت دولت تدبیر و امید تبدیل شد و وزارت صمت با همراهی واحدهای تولیدی اقدام به افزایش شیفت های کاری ، اعطای مجوز طرح توسعه و تغییر کاربری برخی از تولیدکنندگان ، برای توسعه ظرفیت تولید محصولات بهداشتی کرد.

وحال در آستانه سال جدید با استعانت و لطف پروردگار از شرایط خاصی که بر کشور حاکم شده و با شکست این بیماری، دروازه ای جدید به روی صنعت کشورباز خواهد شد و جامعه صنعتی با رویکرد توسعه اقتصادی کشور به سمت بهبود شرایط فضای کسب وکار و رونق تولید حرکت خواهند کرد.

به امید شکوفایی و اعتلای بیشتر میهن عزیز ونظام جمهوری اسلامی ایران.

عناوین برگزیده