تاریخ: ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۲۵
بازدید: ۱۶۹
کد خبر: ۹۳۲۱۹
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
افت ۲۵۰ دلاری قیمت طلا ناشی از شیوع کرونا ویروس؛

سایه سنگین کرونا ویروس بر بازارهای مالی و کامودیتی‌ها

می متالز - در روز ۱۶ مارس قیمت طلا برای هفتمین روز متوالی به افت ادامه داد تا کل افت قیمت این فلز گران‌بها ناشی از کرونا ویروس به ۲۵۰ دلار بر اونس برسد؛ ترس و نگرانی همچنان در بازارهای جهانی مالی و کامودیتی‌ها غالب است.
سایه سنگین کرونا ویروس بر بازارهای مالی و کامودیتی‌ها

به گزارش می متالز و به نقل از MINING.COM، در روز ۱۶ مارس قیمت طلای بورس نیویورک برای تحویل در آوریل به یک هزار و ۴۵۰ دلار بر اونس رسید که نسبت به قیمت پایانی روز ۱۳ مارس ۴.۳ درصد (معادل ۶۵ دلار بر اونس) افت داشت. این در حالی است که قیمت طلا در روز ۹ مارس به بالاترین سطح ۷ سال اخیر یعنی یک هزار و ۷۰۴.۳۰ دلار بر اونس رسیده بود.

در روز ۱۶ مارس حجم معاملات طلا ۵۳ میلیون اونس بود؛ این فلز در حال تقلا برای صعود به قیمت یک هزار و ۵۰۰ دلار بود تا بتواند به سطح سربه‌سری سال جاری نزدیک شود. همچنان ترس در بازار غلبه کرده است و کاهش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا نیز کمک چندانی به بهبود اوضاع نکرده است. سرمایه‌گذاران در تلاش هستند تا با فروش طلا، نقدینگی تولید کنند و زیان سایر بازارها را جبران کنند.

در برخی موارد سرمایه‌گذاران با فروش طلا قصد دارند سهم ارزش این فلز گران‌بها را در سبد سرمایه‌گذاری خود، ثابت حفظ کنند. با کاهش ارزش سهام، اگر طلا فروخته نشود، سهم آن از نظر ارزش در سبد بیشتر خواهد شد.

عناوین برگزیده