تاریخ: ۰۱ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۲۰
بازدید: ۱۷۴
کد خبر: ۹۳۴۲۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی آبادان:

لزوم اقدام عملی دولت در سال «جهش تولید» / کسب و کارهای خرد در معرض تهدید قرار دارند

می متالز - عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان گفت: دولت در سال «جهش تولید» اقدام عملی داشته باشد و از شعارپردازی پرهیز کند.
لزوم اقدام عملی دولت در سال «جهش تولید» / کسب و کارهای خرد در معرض تهدید قرار دارند

به گزارش می متالز، مسعود خیاط زاده اظهار کرد: شعارهای سال‌های گذشته بر روی تولید تاکید شده بود و امسال نیز سال «جهش تولید» نامگذاری شده که اقدامی قابل تحسین از سوی مقام معظم رهبری است.

وی فشارهای تحریم بر روی اقتصاد کشور را محسوس و ملموس خواند و افزود: اپیدمی جدید ناشی از کرونا ویروس به غیر از سلامت، اقتصاد دنیا را هدف قرار داد و اقتصاد ایران نیز تحت‌الشعاع قرار گرفت.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان با تاکید بر اینکه باید در همه بخش‌ها به ویژه بخش تولید یک جهش بزرگ داشته باشیم، تصریح کرد: دولت باید امسال که یک نام پُر مسما از سوی رهبر معظم انقلاب برای آن انتخاب شده جهشی واقعی را در برنامه‌های اقتصادی خود به وجود بیاورد.

کسب و کارها در معرض تهدید

خیاط زاده با اشاره به ضرورت پرهیز دولت از هرگونه شعارپردازی بیان کرد: دولت باید به صورت میدانی و جهادی کار کند تا ضربه مهلکی که تحریم و کرونا ویروس وارد کرد، جبران شود.

وی در ادامه سخنان خود شرایط فعالیت کسب و کارها در محدوده منطقه آزاد اروند را یک مزیت نسبت به سایر نقاط کشور برشمرد و گفت: به طور حتم تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی این منطقه نگاه کلان دارند و چنانچه دولت فقط حرف بزند و شعارپردازی کند امسال نیز همچون سال‌های گذشته هیچ تغییری رخ نمی دهد.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان با بیان اینکه کسب و کارهای خرد تا کلان در اقصی نقاط کشور از جمله منطقه ما مورد تهدید قرار گرفته‌اند، اظهار کرد: چنانچه نتوانیم کار اجرایی انجام دهیم وضعیتی که در حال حاضر شاهدش هستیم و روند نزولی دارد به طور حتم بیشتر خواهد شد.

فشار بر روی کارفرمایان

خیاط زاده رفع مشکلات واحدهای تولیدی توسط سازمان منطقه آزاد اروند را یک ضرورت عنوان کرد و افزود: اعطای وام‌های کم بهره و همچنین هماهنگی دستگاه‌های آبادان و خرمشهر برای کمک به جهش تولید یکی از رسالت‌های سازمان منطقه آزاد اروند است که بتواند در این زمینه ورود و جبران مافات کند.

وی کمک چندماهه در خصوص بیمه کارگری توسط سازمان تامین اجتماعی را مهم قلمداد کرد و گفت: چنانچه این اقدام محقق شود به کارفرما فشار وارد نمی‌شود و تنفسی به این عزیزان صورت می‌گیرد؛ در چندماهه اخیر فشارهایی بر روی کارفرمایان بود که پیش بینی می‌شود تا دو ماهه ابتدایی سال جاری نیز شاهد آن باشیم.

منبع: بازار
عناوین برگزیده