تاریخ: ۲۷ دی ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۰:۴۲
بازدید: ۳۳۷
کد خبر: ۹۳۴۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون برنامه ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران اعلام کرد:

صادرات ۱.۳ میلیارد دلاری صنایع کوچک از ابتدای سال تاکنون

می متالز - معاون برنامه ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: ۱.۳ میلیارد دلار صادرات صنایع کوچک از ابتدای سال تاکنون بوده است.
صادرات ۱.۳ میلیارد دلاری صنایع کوچک از ابتدای سال تاکنون

به گزارش می متالز، فرشاد مقیمی در نشست خبری دکتر نجفی با خبرنگاران با بیان اینکه برای شرکت های واقع در شهرکهای صنعتی مناطق محروم و کمتر توسعه یافته تا ۱۳ سال معافیت مالیاتی در نظر گرفته شده است، افزود: اجرای ۵ پروژه در راستای ابلاغیه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی بر عهده سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی است.

وی با اعلام اینکه از ابتدای سال تاکنون یک هزار و ۷۷۴ واحد صنعتی به بهره برداری رسیده است، تصریح کرد: با بهره برداری از این واحدها برای ۲۷ هزار و ۲۹۰ نفر شغل به وجود آمده است. از سوی دیگر از ابتدای سال ۹۶ تاکنون ۸۱ کارگاه را واگذار کردیم.

مقیمی تعداد واحدهای بازفعال شده از ابتدای سال تاکنون را یک هزار و ۱۳ واحد دانست و گفت: این واحدها برای ۱۷ هزار و ۸۶۸ نفر ایجاد اشتغال کرده است. از سوی دیگر مجموع اشتغال ایجاد شده در ۱۰ ماهه سال در شهرک ها و نواحی صنعتی ۶۶ هزار و ۵۷۳ شغل بود.

معاون برنامه ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی با اشاره به اینکه برنامه شناسایی ظرفیت های تولید ملی به استان ها ابلاغ شده است، اضافه کرد: بروزرسانی اطلاعات واحدها و طرح ها با صحت سنجی در دستور کار این برنامه است.

مقیمی با تشریح قراردادهای منعقد شده با صنعتگران ادامه داد: تاکنون ۷۳ هزار و ۵۰ قرارداد با صنعتگران منعقد کردیم و قراردادهای منعقد شده با صنعتگران از ابتدای امسال تاکنون دو هزار و ۵۰۳ قرارداد بوده است.

وی با اعلام اینکه ۳۳ درصد قراردادهای منعقد شده با اصناف بود، گفت: ساماندهی و استقرار اصناف در شهرک ها و نواحی صنعتی در دست اقدام است.

معاون برنامه ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی با تاکید بر موضوع آموزش و پژوهش در مجموعه این سازمان افزود: ۵ هزار و ۳۰۱ دوره آموزشی برگزار کردیم که ۱۱۷ هزار و ۸۴۳ نفر اموزش دیدند.

مقیمی با اعلام اینکه ۱.۳ میلیارد دلار صادرات صنایع کوچک از ابتدای سال تاکنون بود، تصریح کرد: ۵۳ شرکت مدیریت صادرات با ۵۰ میلیون دلار صادرات شکل گرفته است.

وی در پایان گفت: در راستای الکترونیکی کردن خدمات، ۲۷ مورد از خدمات سازمان را روز گذشته به تایید سازمان اداری و استخدامی رساندیم.

منبع: شاتا
عناوین برگزیده