تاریخ: ۰۴ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۹:۴۴
بازدید: ۱۷۶
کد خبر: ۹۳۵۸۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح کرد:

مجلس یازدهم با تصویب قوانین کارآمد بستر «جهش تولید» را فراهم کند

می متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به جایگاه مجلس در عملیاتی کردن شعار سال ۹۹، گفت: خوشبختانه قوانین خوبی در این زمینه وضع شده است. البته در ادامه نیز می توان قوانینی را تصویب کرد تا تولید را برای کارآفرینان آسان تر کند. لذا مجلس بعدی باید قوانینی را در این زمینه وضع کند تا بانک ها تعامل بهتری با تولیدکنندگان داشته باشند و باعث تعطیلی کارخانجات نشوند.
مجلس یازدهم با تصویب قوانین کارآمد بستر «جهش تولید» را فراهم کند

به گزارش می متالز، محمدرضا منصوری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص شعار سال ۱۳۹۹ که توسط مقام معظم رهبری بیان شد، گفت: همه کشورهایی که به استقلال رسیده اند و وضعیت خوبی در مباحث اقتصادی پیدا کرده اند، به واسطه تولید به این جایگاه رسیده اند.

وی با بیان اینکه مشکل اشتغال نیز به وسیله تولید برطرف می شود، گفت: تحریم های بی سابقه چند سال اخیر اختلالاتی در امر تولید به وجود آورده است، لذا برای رهایی از وضعیت موجود و بهتر شدن وضعیت اقتصاد و اشتغال کشور باید به تولید بیشتر روی بیاوریم و جهش در تولید که سبب تولید چند برابری می شود، باعث می شود تا علاوه بر تامین نیاز داخل کشور به صورت کامل، صادرات هم افزایش یابد.

همت مردم و مسوولین، سبب بهتر شدن وضعیت اقتصادی کشور

منصوری تصریح کرد: انءشا الله در سال پیش رو و با همت همه جانبه مردم، مسوولین، سازمان صنایع، کارآفرینان و کارگران بتوان تولید را تا حد امکان بالا برد و البته مصرف را تا جای ممکن پایین آورد تا قدمی در راستای بهتر شدن وضعیت اقتصادی کشور برداریم.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه کرد: البته تولید تنها به منزله تولید مواد مصرفی روزانه نیست، حتی تولید انرژی نیز مقوله ای در همین راستا است که تاثیری بسیار فراتر از تولیدات مواد مصرفی معمولی دارد. لذا اگر بتوان در مصرف انرژی نیز صرفه جویی کرد، می توان میزان باقی مانده را به سایر کشور ها صادر کرد و از همین راه درآمد زایی بسیار زیادی برای کشور بدست آورد. در حالی که در این مقوله تا به حال ضعیف عمل کردیم و به عنوان مثال مصرف گاز در ایران از مصرف گاز در کل اروپا بیشتر است.

منصوری با اشاره به جایگاه مجلس در عملیاتی کردن این شعار، گفت: خوشبختانه قوانین خوبی در این زمینه وضع شده است. البته در ادامه نیز می توان قوانینی را تصویب کرد تا تولید را برای کارآفرینان آسان تر کند. لذا مجلس بعدی باید قوانینی را در این زمینه وضع کند تا بانک ها تعامل بهتری با تولیدکنندگان داشته باشند و باعث تعطیلی کارخانجات نشوند.

افزایش تولید صرفا با تصویب قانون عملی نمی شود

وی خاطرنشان کرد: البته افزایش تولید صرفا با تصویب قوانین عملی نمی شود و افزایش کار و تولید از یک شیفت کاری به دو یا سه شیفت هم باید انجام شود تا بتوان قدمی در راستای جهش تولید برداشت و بهره وری را بالا برد.

عناوین برگزیده