تاریخ: ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۳۱
بازدید: ۲۱۷
کد خبر: ۹۴۱۰۴
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
تولید بدون وقفه آلومینیوم اولیه در چین؛

با وجود شیوع کرونا ویروس، تولید آلومینیوم چین افزایش یافت

می متالز - طبق اعلام اداره آمار ملی چین، تولید آلومینیوم در این کشور در دو ماه نخست سال ۲۰۲۰ با ۲.۴ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۵.۸۵ میلیون تن رسید.
با وجود شیوع کرونا ویروس، تولید آلومینیوم چین افزایش یافت

به گزارش می متالز و به نقل از AlCircle، اداره آمار ملی چین میانگین تولید روزانه آلومینیوم را طی دو ماه نخست سال جاری حدود ۹۷ هزار و ۵۰۰ تن عنوان کرد که نسبت به ۹۸ هزار تن در ماه دسامبر اندکی کاهش داشت. اما با وجود ثبات نرخ تولید و یا حتی افزایش نسبی آن در ماه فوریه، تقاضا کاهش داشته است.

برخلاف کارخانه‌های تولیدکننده محصولات آلومینیومی از شمش اولیه، واحدهای ذوب آلومینیوم اولیه نمی‌توانستند برای زمان طولانی تعطیل بمانند و پس از چند هفته فعالیت خود را آغاز کردند؛ بنابراین، نرخ بهره‌برداری ثابت ماند. اما تقاضای آلومینیوم مصرف‌کنندگان پایین‌دستی افت داشت که منجر به افزایش بیش از دو برابری موجودی بورس شانگهای شد تا به ۵۰۰ هزار تن برسد. گفته می‌شود حدود ۳۰۰ هزار تن آلومینیوم اولیه نیز در واحدهای ذوب وجود دارد که هنوز به بازار تحویل داده نشده است.

این در حالی است که فاز اول واحد ذوب Yunnan Shenhou با ظرفیت ۱۵۰ هزار تنی در اواخر سال ۲۰۱۹ راه‌اندازی شد و اخیرا تولید خود را افزایش داده است. همچنین انتظار می‌رود ظرفیت جدید در ماه مارس راه‌اندازی شود.

گفتنی است که میانگین هزینه تولید آلومینیوم حدود ۱۳ هزار و ۱۰۰ تا ۱۳ هزار و ۲۰۰ یوان بر تن تخمین زده می‌شود؛ حالا سوال اصلی این است که آیا با افزایش مازاد عرضه طی ماه‌های اخیر، واحدهای ذوب فعالیت خود را کاهش خواهند داد؟

عناوین برگزیده