تاریخ: ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۳۴
بازدید: ۲۵۳
کد خبر: ۹۴۱۰۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس اتاق بازرگانی آبادان:

رسیدن به «جهش تولید» در گروی رفع مشکلات تولید است

می متالز - رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان گفت: راه رسیدن به «جهش تولید» در گروی رفع مشکلات تولید است و باید به صورت عملی مشکلات این کسب و کارها رفع شود.
رسیدن به «جهش تولید» در گروی رفع مشکلات تولید است

به گزارش می متالز، غلامرضا اکبری زاده اظهار کرد: موضوعی که باید مد نظر قرار دهیم و در سخنان مقام معظم رهبری نیز مشهود بود، پیوند شعار امسال با شعار سال گذشته مبنی بر «رونق تولید» است و جهش تولید در واقع ادامه دهنده شعار سال قبل خواهد بود.
وی توجه به موضوع تولید در نامگذاری‌های سال از جانب رهبر معظم انقلاب اسلامی را نشان‌دهنده اهمیت این مساله در توسعه اقتصادی دانست و افزود: برای کاهش آسیب‌هایی چون بیکاری چاره‌ای جز توجه به تولید وجود ندارد و در واقع راه رسیدن به «جهش تولید» در گروی رفع مشکلات تولید است و باید به صورت عملی مشکلات این کسب و کارها رفع شود.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان بر لزوم تسهیل شرایط کسب و کار در کشور تاکید کرد و گفت: مهمترین زیر مجموعه‌های بهبود فضای کسب و کار شامل رفع قوانین دست و پا گیر، تامین مالی بنگاه‌ها، ثبات بخشنامه‌ها و رویه‌ها، نحوه برخورد دستگاه‌ها و نهادهای دولتی با تشکل‌های بخش خصوصی است.
اکبری زاده در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه باید از تولید به ارزآوری برسیم، عنوان کرد: در راستای رونق صادرات به طور حتم باید مشوق‌های صادراتی را در نظر گرفته و در زمینه بازاریابی و برندسازی نیز به تولیدکنندگان و صادرکنندگان کمک کنیم.
وی توسعه صادرات را نیازمند ملزومات متعددی برشمرد و یادآور شد: مهم‌ترین آنها می‌توان به مشخص شدن کشورهای صادراتی اشاره کرد؛ حدود ۱۶ تا ۱۷ کشور در اولویت صادراتی ما هستند و باید برای هر یک از این کشورها برنامه‌ریزی ویژه‌ای داشته باشیم.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان با اشاره به صنایع و واحدهای تولیدی اضافه کرد: بسیای از واحدهایی که به چرخه تولید بازگشتند تاکنون به ظرفیت اسمی تولید خود نرسیده‌اند تا توجیه اقتصادی پیدا کنند که با تلاش و کوشش بیشتر باید این اقدام در سال جهش تولید رخ دهد و در این بین دولت نیز وظیفه دارد حمایت لازم را داشته باشد.

منبع: بازار
عناوین برگزیده