تاریخ: ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۵۶
بازدید: ۱۷۰
کد خبر: ۹۴۴۵۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت سمنان خبر داد:

ارزیابی ایمنی در ۹۵ معدن استان سمنان

می متالز - معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت سمنان گفت: ۹۵ معدن حادثه‌خیز و دارای شرایط غیرایمن در استان شامل معادن زغال‌سنگ و معادن زیرزمینی، به صورت ویژه مورد بازرسی و ارزیابی ایمنی قرار می‌گیرد.
ارزیابی ایمنی در ۹۵ معدن استان سمنان

به گزارش می متالز، محمد فروهر اظهار داشت: طرح ارزیابی وضعیت ایمنی معادن در استان سمنان از نیمه دوم فروردین امسال اجرا می‌شود.

وی افزود: در این طرح تمام معادن زغال‌سنگ و معادن زیرزمینی و معادنی که در سال گذشته حادثه‌خیز بودند و نیز معادن دارای شرایط غیرایمن به صورت ویژه مورد بازرسی و ارزیابی ایمنی قرار می‌گیرد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت سمنان ادامه داد: ۹۵ معدن این استان مشمول طرح ارزیابی ایمنی است.

فروهر با بیان اینکه در اجرای این طرح از ظرفیت سازمان نظام مهندسی معدن استفاده می‌شود، تصریح کرد: بازرسان دارای پروانه اشتغال رسته استخراج معدن و زمینه‌های نظارت دارای پایه ارشد تا پایه سه متناسب با درجه معدن با نظر سازمان نظام مهندسی معدن، در این طرح مشارکت دارند.

وی تاکید کرد: بازرسان منتخب در معدن‌های زغال‌سنگ به دلیل حساسیت این معادن باید دارای پایه ارشد تا پایه ۲ بوده و حداقل پنج سال سابقه کار در این معادن را داشته باشند.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت ابراز داشت: در صورتی که شرایط یک معدن غیرایمن تشخیص داده شود، فعالیت آن متوقف و بهره‌بردار موظف به رفع نواقص و ایجاد شرایط ایمن می‌شود.

فروهر، اجرای این طرح را مقدمه‌ای برای جلوگیری از بروز حوادث در معادن استان سمنان برشمرد و یادآور شد: همکاری سازمان نظام مهندسی معدن و بهره‌برداران معادن در اجرای هر چه مطلوب‌تر طرح لازم است.

وی خاطرنشان کرد: اگر بازرس ایمنی، شرایط ایمنی را در معدنی مناسب ندانسته و پیشنهاد تعطیلی و توقف عملیات معدنی را ارائه دهد، موضوع توسط کمیته‌ای متشکل از رئیس این سازمان و ناظر طرح ارزیابی ایمنی معادن مورد بررسی قرار گرفته و نتیجه به بهره‌بردار ابلاغ و وی موظف به اجرای مفاد ابلاغی می‌شود.

عناوین برگزیده