تاریخ: ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۳۳
بازدید: ۱۳۶
کد خبر: ۹۵۲۲۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رسیدگی بیش از4200 مورد شکایات مردمی در خصوص کالا و خدمات در استان بوشهر

می متالز - معاون نظارت بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهرگفت: طی سال 1398 تعداد 4هزارو 223 مورد گزارش شکایات مردمی در خصوص کالاو خدمات در استان مورد بررسی و رسیدگی قرارگرفته است.
رسیدگی بیش از4200 مورد شکایات مردمی در خصوص کالا و خدمات در استان بوشهر

به گزارش می متالز، رضا جمالی افزود: در بازه زمانی سال 98 از تعداد 4223 مورد گزارش دریافتی تعداد 2458مورد بصورت تلفنی؛ تعداد 347 مورد مراجعه حضوری و تعداد 1418 مورد از طریق درخواست کتبی دریافت شده و مورد رسیدگی فوری قرارگرفته است.

جمالی اضافه کرد: از مجموع 4223 مورد شکایات رسیدگی شده در استان، تعداد 1437 فقره به عنوان متخلف و منجربه تکمیل برگ گزارش بازرسی گردیده ،تعداد 2394 فقره غیر متخلف و تعداد 392فقره منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده است.

وی درادامه بیان کرد: گزارشات دریافتی بر اساس نوع تخلف، بیانگر آن است که گرانفروشی، کم فروشی، عدم انجام تعهدات در قبال مصرف کنندگان و تقلب از بیشترین موارد تخلف بوده است.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به شفاف سازی و روان سازی نظام توزیع و قیمت گذاری تاکید کرد: تمامی واحد های صنفی بمنظور لزوم استمراراطلاع رسانی نظام مند، دقیق و بهنگام می بایست قیمت کالا و خدمات خود را به مصرف‌کنندگان از طریق درج قیمت، الصاق برچسب یا اتیکت روی کالا یا نصب تابلو و نرخنامه در محل تولید، عرضه، کسب و حرفه به نحویکه قیمت واحد کالا یا دستمزد خدمت به سهولت و روشنی برای همگان قابل رؤیت باشد اقدام کنند.

عناوین برگزیده