تاریخ: ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۵۸
بازدید: ۱۵۹
کد خبر: ۹۵۲۶۳
سرویس خبر : آهن و فولاد
عضو هیات مدیره انجمن فولاد ایران:

قیمت‌گذاری دستوری به نفع فولادسازان نیست

می متالز - عضو هیات مدیره انجمن فولاد ایران گفت: به دلیل شرایط اقتصادی در کشور بخاطر شیوع ویروس کرونا، همچنین افت قیمتی شدید نفت بین المللی و کم شدن تقاضا در ابتدای امسال شاهد شرایط خوبی نیستیم.
قیمت‌گذاری دستوری به نفع فولادسازان نیست

به گزارش می متالز، سیدرضا شهرستانی درباره استراتژی شرکت‌های فولادی برای ادامه فعالیت در شرایط فعلی و همچنین پسا کرونا نیز گفت: یکی از مهمترین مواردی که می تواند به شرکت‌های فولادی برای ادامه فعالیتشان کمک کند، این است که وزارت صنعت، معدن و تجارت دخالتی در قیمت‌گذاری نداشته باشد.

وی با این مطلب در ادامه افزود: باید اجازه داد تا عرضه و تقاضا یکدیگر را در بازار پیدا کنند و تولیدکنندگان و خریداران بتوانند با یکدیگر به تجارت بپردازند؛ اما اگر قیمت گذاری دستوری ادامه یابد شرایط مناسبی نخواهیم داشت و ممکن است که زنجیره تولید قطع شود و عواقب خوبی برای صنعت فولاد نخواهد داشت.

به گفته شهرستانی، باید شرایط در ادامه راه بهبود یابد و تولید کنندگان بتوانند محصولات تولیدی خود را به فروش برسانند، در غیر این صورت با توجه به نزولی شدن قیمت‌ها با مازاد تولید مواجه خواهیم شد و ادامه فعالیت تولیدکنندگان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

عناوین برگزیده