تاریخ: ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۵۴
بازدید: ۱۳۳
کد خبر: ۹۵۸۴۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

کمک 6 میلیون دلاری معدنکار شیلیایی برای پیشگیری از کرونا

می متالز - آنتوفاگاستا که با نیمی از نیروی کار خود عملیاتهایش را می چرخاند اعلام کرد 6 میلیون دلار برای مبارزه با ویروس کرونای جدید اختصاص داده است.
کمک 6 میلیون دلاری معدنکار شیلیایی برای پیشگیری از کرونا

به گزارش می متالز، آنتوفاگاستا واقع در فهرست بورس لندن، روز پنجشنبه گزارش داد که این شرکت علی رغم اینکه با حدود نیمی از نیروی کار خود مشغول چرخاندن معادنش است شاهد تأثیر چشمگیری بر تولید خود در اثر اقدامات صورت گرفته برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونای جدید نبوده است.

آنتوفاگاستا، که دارای معادنی در شیلی است که مبتلایان به کرونا در آن از 3000 نفر فراتر رفته اند، به هیچ موردی از ابتلای مستقیم به کووید 19 در عملیاتهایش بر نخورده است.

با وجود این، چهار کارگر و پیمانکار این شرکت در زمانی که بر سر کار نبوده اند به این ویروس مبتلا شده اند.

این شرکت اعلام کرده فعالیت ها ادامه دارند چون معدنکاری به عنوان کسب و کار اصلی در شیلی تلقی می شود. با وجود این، این شرکت تأیید کرد که پروژه توسعه لُس پلامبره تحت تعمیر و نگهداری قرار دارد و نیروی کار آن تا حدود 90 درصد کاهش یافته اند.

آنتوفاگاستا راهنمای کل سال جاری خود را در بیانیه گزارش تولید فصل نخست در 22 آوریل مورد بازنگری قرار خواهد داد. راهنمای جاری این شرکت برای 2020 شامل تولید 725 هزار تا 755 هزار تن مس، 180 هزار تا 200 هزار اونس طلا و 12500 تا 14 هزار تن مولیبدن می باشد.

در این میان، آنتوفاگاستا روز پنجشنبه همچنین از یک تنخواه 6 میلیون دلاری برای کمک به جوامع محلی ای که در نزدیکی عملیاتهای شرکت در چوآپا زندگی می کنند در جهت مبارزه با همه گیری ویروس کرونای جدید پرده برداشت.

این تنخواه برای خرید لوازم و تجهیزات پزشکی مورد نیاز بهداشتکاران و پزشکان برای مبارزه با کووید 19، ایجاد تسهیلات برای مردمی که باید در خانه ها در قرنطینه بمانند و گند زدایی از اماکن عمومی و فراهم نمودن مناطق ایمن برای مردم به کار خواهد رفت. این شرکت معدنکاری در بیانیه ای گفت که از این تنخواه برای کمک به بهبود اقتصادی و اجتماعی این جوامع محلی نیز استفاده خواهد شد.

عناوین برگزیده