تاریخ: ۲۲ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۵۱
بازدید: ۱۵۲
کد خبر: ۹۵۹۸۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد:

دخالت‌های بجا یا بی‌جای سازمان بورس

می متالز - مدت‌ها قبل سازمان بورس اقدامی در جهت تغییر دامنه نوسان نیز انجام دادکه پذیرفته نشد، اما در حال حاضر وظیفه این سازمان حکم می‌کند که دخالت کرده و روند افزایش بی رویه برخی قیمت‌ها کنترل کند.
دخالت‌های بجا یا بی‌جای سازمان بورس

به گزارش می متالز، فردین آقا بزرگی مدیرعامل کارگزاری بانک دی در خصوص "بخشنامه اصلاح زیرساخت‌های بازار سرمایه" گفت: در دستورالعمل ابزار‌های نهاد ناظر یا شرکت‌های بورس و فرابورس ذکر شده، اگر مدیرعامل هر زمان به این نتیجه برسد که قیمت‌ها، برخلاف متغیر‌های اثرگذار اقتصادی به منافع بازار یا سهامداران آسیب می‌رساند، وظیفه دارد از ابزار‌هایی در جهت کاهش یا افزایش قیمت‌ها بدون دخالت استفاده کند.


وی ادامه داد: مدت‌ها قبل سازمان بورس اقدامی در جهت تغییر دامنه نوسان نیز انجام دادکه پذیرفته نشد، اما در حال حاضر وظیفه این سازمان حکم می‌کند که دخالت کرده و روند افزایش بی رویه برخی قیمت‌ها کنترل کند.


این کارشناس بازار سرمایه معتقد است: روند افزایش قیمت‌ها به هیچ وجه همسو با متغیر‌های اثرگذار اقتصادی نبوده و ممکن است آسیبی جدی وارد کند.


وی تصریح کرد: حجم زیاد نقدینگی باعث می‌شود برخی سهام بسیار بالاتر از ارزش ذاتی خود معامله شوند و قابلیت کنترل آن به دلیل نبود بازار‌های متشکل دیگر (که تبدیل به معضل شده) وجود نداشته و بخشنامه صادر شده می‌تواند این مشکلات را مدیریت کند.

عناوین برگزیده