تاریخ: ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۲۳
بازدید: ۳۲۳
کد خبر: ۹۶۷۰۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
معاون امور معادن وزارت صنعت اعلام کرد:

افزایش ظرفیت ۳۰ درصدی صنایع معدنی/ تولید۱۰۰ میلیون تنی سنگ آهن

می متالز - معاون امور معادن وزارت صنعت با اعلام تحقق تولید ۱۰۰ میلیون تنی سنگ آهن از هدف گذاری افزایش ۲۵ تا ۳۰ درصدی تولید صنایع معدنی در سال جاری خبر داد.
افزایش ظرفیت ۳۰ درصدی صنایع معدنی/ تولید۱۰۰ میلیون تنی سنگ آهن

به گزارش می متالز، داریوش اسماعیلی گفت: بخش معادن و صنایع معدنی یکی از حوزه‌های مهم و دارای ظرفیت برای جهش تولید بوده و هدف گذاری افزایش ۲۵ تا ۳۰ درصدی ذخیره مواد معدنی، استخراج، بهره برداری و توسعه صنایع معدنی در سال جاری است.

وی افزود: در بخش معادن ظرفیتی بسیار عظیم و نهفته‌ وجود دارد و با توجه به هماهنگی بسیار خوب بین این معاونت و سازمان ایمیدرو و تشکل‌های معدنی بخش خصوصی، دستیابی حداکثری به اهداف جهش تولید در این حوزه کاملاً امکان پذیر است.

این معاون ادامه داد: تولید فولاد تا سال ۱۴۰۴ باید به ۵۰ میلیون تن افزایش یابد. براین اساس به تولید بیش از ۱۶۰ میلیون تن سنگ آهن نیاز است که سال گذشته به حدود ۱۰۰ میلیون تن رسیده و در سال جاری باید افزایش یابد. در تولید آهن اسفنجی، گندله و شمش تا ۲۵ درصد ظرفیت خالی وجود دارد و برنامه‌ریزی برای سال ۹۹ تکمیل ظرفیت‌های خالی و بهره‌برداری کامل از فرصت‌های تولیدی در سطح کشور است. در این راستا حدود ۲۴ سیاست و اقدام مدنظر قرار گرفته که ذیل سه محور اصلی برنامه‌های معاونت امور معادن در پی تحقق حداکثری اهداف تعریف شده هستیم.

اسماعیلی گفت: با توجه به شیوع کرونا در بخشنامه‌ای از سازمان‌های صنعت استان‌ها درخواست شده مجوز‌های مرتبط به این حوزه اعم از پروانه‌های اکتشاف و پروانه‌های بهره‌برداری را که سررسید آن‌ها پایان سال ۹۸ بوده تا پایان خرداد ۹۹ به صورت سیستمی تمدید شود تا نیازی به مراجعه حضوری ذینفعان نباشد.

وی افزود: در بخشنامه تکمیلی ابلاغ شده به استان‌ها، تمدید قرارداد مسوولین فنی معادن و همچنین پرداخت حقوق دولتی نیز مشمول این تمدید سیستماتیک تا پایان خرداد  ۹۹ شده و در صورت ادامه روند شیوع کرونا در خرداد تصمیم مقتضی اتخاذ حواهد شد.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده