تاریخ: ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۰۳
بازدید: ۱۵۸
کد خبر: ۹۶۸۲۶
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

اولین قیمت دلار و طلا پس از نهایی شدن توافق اوپک‌ پلاس / طلا به بالاترین سطح یک ماه رسید

می متالز - به‌ دنبال ادامه نگرانی سرمایه‌گذاران علی‌رغم نهایی شدن توافق اوپک‌ پلاس، در معاملات امروز دلار و دیگر دارایی‌های امن در برابر ارزهای کالایی رشد کردند. قیمت جهانی طلا هم به بالاترین سطح یک ماه گذشته رسید.
اولین قیمت دلار و طلا پس از نهایی شدن توافق اوپک‌ پلاس / طلا به بالاترین سطح یک ماه رسید

به گزارش می متالز، در اولین روز از معاملات هفتگی به‌ دنبال نهایی شدن توافق کاهش اوپک‌ پلاس، ارزهای کالایی در برابر دارایی‌های امن از جمله دلار و ین ژاپن کاهش یافتند.

اگرچه کاهش ۹٫۷ میلیون بشکه‌ای نفت در روز تسکین موقتی برای بازار انرژی و کامودیتی‌ها محسوب می‌شود، با این حال، بسیاری از سرمایه‌گذاران هنوز نگران کاهش قابل توجه تقاضا تحت تاثیر شیوع کرونا و رکود عمیق اقتصاد جهانی هستند.

در معاملات امروز، دلار آمریکا در برابر دلار استرالیا و نیوزیلند به‌ ترتیب ۰٫۲۹ درصد و ۰٫۲۱ درصد رشد کرد.

شاخص دلار که نرخ برابری آن را در مقابل سبدی از ارزهای جهانی اندازه‌ گیری می‌کند، روز دوشنبه در سطح ۹۹٫۴۳ قرار گرفت.

دلار آمریکا همچنین امروز رشد ۰٫۲۴ درصدی را در برابر کرون نروژ و رشد ۰٫۴۴ درصدی را در برابر پزوی مکزیک تجربه کرد. درحالی‌ که ارزهای نروژ، مکزیک و کانادا (تولیدکنندگان عمده نفت) روز جمعه و به‌ دنبال شکل‌ گیری توافق برای کاهش تولید رشد کرده بود، در معاملات امروز با ادامه نگرانی سرمایه‌گذاران و رشد تقاضا برای دارایی‌های امن کاهش یافت.

اگرچه این بیشترین میزان کاهش تولید این گروه در طول تاریخ محسوب می‌شود، اما برخی نگران این موضوع هستند که این میزان برای مقابله با رکود کنونی کافی نباشد.

هر دلار آمریکا در معاملات امروز با ۰٫۱۸ درصد کاهش به ۱۰۸٫۳۱ ین ژاپن رسید. فرانک سوئیس در برابر دلار بدون تغییر باقی ماند.

همچنین هر یورو به‌ازای ۱٫۰۹۳۶ دلار مبادله شد.

به‌دنبال افزایش نگرانی‌ها از رکود ناشی از شیوع کرونا، قیمت جهانی طلا امروز با ۰٫۱ درصد رشد به بالاترین سطح یک ماه گذشته رسید.

هر اونس طلا در اولین روز از معاملات هفتگی به هزار و ۶۸۳ دلار و ۷۱ سنت رسید.

طی سه هفته گذشته حدود ۱۷ میلیون آمریکایی به‌ دلیل بیکاری درخواست کمک کرده‌اند. علی‌‌ رغم آنکه فدرال‌ رزرو از بسته حمایتی جدید به ارزش ۲٫۳ تریلیون دلار رونمایی کرده، اما به‌ عقیده بسیاری از کارشناسان شرایط موجود و تشدید نگرانی‌ها رشد قیمت طلا را به‌دنبال خواهد داشت.

تا جایی که برخی حتی قیمت پنج هزار دلار را برای طلا در میان‌ مدت پیش‌پینی کرده‌اند.

گزارش‌ها نشان می‌دهد، موجودی اس‌پی‌دی‌آر گلدتراست که بزرگ‌ ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان محسوب‌ می‌شود، روز پنج‌ شنبه با ۰٫۵۶ درصد افزایش، به ۹۹۴٫۱۹ تن رسیده است.

عناوین برگزیده