تاریخ: ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۲۱
بازدید: ۱۸۲
کد خبر: ۹۷۴۶۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مهر تأیید حسابرس بر جهش سودسازی این سیمان ساز؛

«سخاش» 3884 ریال بار داد

می متالز - عملکرد سال 98 «سیمان خاش» بسیار پربار بود و شاهد جهش سودآوری هستیم که نوید مجمعی را به سهامداران می دهد.
«سخاش» 3884 ریال بار داد

به گزارش می متالز، شرکت «سیمان خاش» خیلی سریع گزارش حسابرسی شده صورت های مالی دوره 12 ماهه منتهی به اسفند سال 98 را منتشر کرد.
بر اساس این گزارش، همانند گزارش حسابرسی نشده، به ازای هر سهم 3884 ریال سود طی سال 98 تحقق یافته که نسبت به سود سال 97 رشد جالب توجه 113 درصدی را نشان می دهد.
درآمدهای عملیاتی این سیمان ساز 39 درصد رشد کرده به 1564 میلیارد ریال رسیده که در این میان، نقش نرخ های فروش بسیار پررنگ بوده است. چرا که مقدار فروش تقریبا در همان محدوده سال 97 بوده است.
«سخاش» با تکیه بر تداوم روند مثبت و بهبود مستمر افزایش تولید و فروش، برآورد کرده در سال 99 با رشد 26 درصدی، به مبلغ فروش 1966 میلیارد ریال دست یابد. با توجه به صادرات شرکت از بندر چابهار (بعد ازچند سال) افزایش صادرات و بهینه سازی خطوط تولید جزو اهم برنامه های آتی شرکت خواهد بود.
این شرکت 64 میلیارد ریال درآمد سرمایه گذاری ها شناسایی کرده که اغلب مربوط به سود سپرده های بانکی است و 32 میلیارد ریال نیز درآمد متفرقه کسب کرده است.
در مجموع، سود خالص سال 98 به رقم 485 میلیارد ریال رسید تا سود انباشته به مرز 622 میلیارد ریال برسد. در حالی این میزان سود خالص برای «سخاش» رقم خورده که تا سال های قبل در محدوده ای مشخص، در نوسان بود.

منبع: پول نیوز
عناوین برگزیده