تاریخ: ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۵۹
بازدید: ۱۵۸
کد خبر: ۹۷۵۹۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی خبر داد:

دو روش شکایت از دفاتر پیشخوان متخلف/ بازاریابی برای کارگزاران ممنوع

می متالز - مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی با اعلام دو روش برای شکایت از دفاتر پیشخوان متخلف در دریافت وجوه 10 و 15 برابری از مشتریان تازه وارد گفت: هیچ فردی در دفاتر پیشخوان حق معرفی کارگزاری خاص به مشتریان ندارد.
دو روش شکایت از دفاتر پیشخوان متخلف/ بازاریابی برای کارگزاران ممنوع

به گزارش می متالز، حسین فهیمی درباره تخلف اخیر برخی دفاتر پیشخوان و دریافت وجوه بسیار مازاد همچنین تاکید بر استفاده از خدمات دو شرکت کارگزاری به متقاضیان کد سهامدارای گفت: متاسفانه برخی دفاتر پیشخوان از اطلاعات کم متقاضیان و ازدحام روزهای گذشته مردم برای دریافت کد سهامداری به بهانه کرونا سوء استفاده کرده و اقدام به دریافت مبالغ بسیار زیاد و تا 10 و 15 برابری نسبت به نرخ های مصوب کرده اند.

وی ادامه داد: این موضوع مورد رسیدگی قرار گرفته و با متخلفین برخورد خواهد شد و شاکین می توانند از دو روش تماس با کانون دفاتر پیشخوان (به شماره ۰۲۱۶۱۹۱۲۲۲۲ و شماره ۱۹۵ سازمان تنظیم مقررات) و یا مراجعه به سایت شرکت سپرده گذاری مرکزی (sejam@csdiran.com) اقدام و وجوه مازاد را دریافت کنند.

این مقام مسوول افزود: درحالی شعب بانک شهر و برخی شعب بانک پارسیان آماده انجام احراز هویت و صدور کد بورسی هستند که مذاکراتی با بانک های صادرات و ملی هم برای انجام احراز هویت در حال انجام است. همچنین زمینه احراز هویت در برخی شرکت های کارگزاری فراهم است.

فیهمی در مورد بازاریابی (به قول برخی از کارگزاران "مشتری دزدی") کارکنان و مدیران دفاتر پیشخوان برای شرکت های کارگزاری خاص و تاکید به مشتریان برای استفاده از خدمات دو سه شرکت کارگزاری به بورس پرس توضیح داد: متاسفانه این مورد هم گزارش شده ولی در بازرسی ها، چنین رویه توسط مسوولان و کارمندان رد می شود.

وی ادامه داد: هیچ فردی در دفاتر پیشخوان حق معرفی کارگزاری خاص به مشتریان ندارد و متقاضیان می توانند با هر کدام از 108 شرکت کارگزاری فعال و دارای مجوز سازمان بورس، اقدام به معاملات و استفاده از خدمات آنلاین کنند.

به گفته فهیمی، شرکت سپرده گذاری مرکزی با در نظر گرفتن ابعاد عرضه اولیه 8 میلیارد سهم شستا در چهارشنبه از مدت ها قبل آماده ارایه خدمات به مشتریان بود به طوریکه روزانه بیش از 100 هزار کد جدید بورسی هم صادر شده که در رکورد جدیدی محسوب می شود.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده